Γεώργιος Μπότσας, Άγγελος Σανδραβέλης
Γεώργιος Μπότσας
Σχολικός Σύμβουλος, Δρ Ειδικής Αγωγής
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο κ. Μπότσας Γεώργιος είναι εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης. Έχει μετεκπαιδευτεί στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Δημήτρης Γληνός» – Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Είναι διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και δίδαξε στο Τμήμα ως Διδάσκων με το Π.Δ. 407/80. Σήμερα υπηρετεί ως Σχολικός Σύμβουλος της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης στη Χαλκιδική, με έδρα τον Πολύγυρο. Υπήρξε επιμορφωτής σε σεμινάρια Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, στα ΠΕΚ, στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και στο Διάπολις.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τις ΤΠΕ και την εκπαιδευτική ψυχολογία.
Άγγελος Σανδραβέλης
Εκπαιδευτικός Πρωτoβάθμιας, Υπ. Δρ.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο Άγγελος Σανδραβέλης εργάζεται τα τελευταία 15 χρόνια ως δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στο Π.Τ.Δ.Ε. του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα από το Π.Μ.Σ. «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγή Διδακτικού Υλικού» του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο του οποίου εκπόνησε διατριβή με θέμα «Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Διδακτικού Υλικού για τις Ανανεώσιμες Πηγές και την Εξοικονόμηση Ενέργειας». Από το 2011 είναι υποψήφιος διδάκτορας του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζει στους παράγοντες που διευκολύνουν την κατάκτηση του γραπτού λόγου σε μαθητές με διαφορετική γλώσσα καταγωγής και την έγκυρη ανίχνευση των ειδικών αναγνωστικών δυσκολιών σε αλλοδαπούς μαθητές.
Περίληψη
Στόχος σε αυτό το κεφάλαιο είναι να διευκρινισθούν σημαντικά ζητήματα για την ύπαρξη ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε αλλοδαπούς μαθητές, ώστε να ενισχυθεί η κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση των σχολικών τους δυσκολιών στο πλαίσιο είτε της γενικής είτε της ειδικής αγωγής. Στο κεφάλαιο θίγονται ζητήματα που αφορούν τρία επίπεδα κι αντιστοιχούν στον υπάρχοντα θεωρητικό προβληματισμό από τον χώρο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, στα προβλήματα που προκύπτουν με την αξιολόγηση και τη διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές με την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα και τέλος, σε διδακτικές προτάσεις υποστήριξης της μάθησής τους.
Λέξεις κλειδιά: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διγλωσσία, ειδική αγωγή
Abstract
The aim of this chapter is to clarify important issues of the bilingual students' Specific Learning Disabilities, in order to support proper educational approaches of their academic difficulties, either in general or special education context. In the chapter, issues are addressed concerning three levels and corresponding a) to existing theoretical speculations in the framework of Specific Learning Disabilities, b) to rising problems concerning assessment and diagnosis of Learning Disabilities of students with Greek as a second language and finally c) instruction suggestions that support learning.
Keywords: specific learning disabilities, bilingualism, special education