H αξιολόγηση της επιμόρφωσης: το παράδειγμα ενός επιμορφωτικού σεμιναρίου για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία

Περιεχόμενα

Βιβλιογραφία

Baldwin, T.T. & Ford, J.K. (1988). Transfer of training: a review and directions for future research. Personnel Psychology, 41, 63-105.

Βαλιαντή, Σ. & Κουτσελίνη, Μ. (2008). Εφαρμογή της διαφοροποίησης της διδασκαλίας στις τάξεις μικτής ικανότητας: προϋποθέσεις και θέματα προς συζήτηση. Πρακτικά παγκύπριου συνέδριου Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου. Λευκωσία.

Ball, S J. (2009). Privatising education, privatising education policy, privatising educational research: network governance and the competition state. Journal of Education Policy, 24 (1), 83-99.

Βεργίδης, Δ. (2008). Σχεδιασμός και δόμηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Στο Δ. Βεργίδης (Επιμ.), Εισαγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων: σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων, Τόμ. Γ΄. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 15-63.

Βεργίδης, Δ. & Καραλής, Θ. (1999). Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Στο Δ. Βεργίδης & Θ. Καραλής (Επιμ.), Εκπαίδευση ενηλίκων. σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων, Τόμ. Γ΄. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Bonal, X. (2003). The neoliberal educational agenda and the legitimation crisis: old and new state strategies. British Journal of Sociology of Education, 24 (2), 159-175.

Carr, W. & Kemmis, S., (1997). Για μια κριτική εκπαιδευτική θεωρία. Εκπαίδευση, γνώση και έρευνα δράσης, μτφρ. Α. Λαμπράκη-Παγανού, Ε. Μηλίγκου & Κ. Ροδιάδου-Αλμπάνη, Αθήνα: Κώδικας.

Christie, C. & Alkin, M. (2008). Evaluation theory tree re-examined. Studies in Educational Evaluation, 34, 131–135.

Coleman, M. (2008). Evaluation in education. Ιn M. Coleman (Eds.), Leading and managing educational change and improvement. London: Institute of Education, 177-192.

Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: a review of state policy evidence. Educational Policy Analysis Archives, 8 (1). Διαθέσιμο: http://epaa.asu.edu/epaa/v8n1.

Darling Hammond, L., Holtzman, D., Gatlin, S.J. & Heilig, J.V. (2005). Does teacher preparation matter? Evidence about teacher certification, teach for America, and teacher effectiveness. Education Policy Analysis Archives, 13 (42), 16-17.

Davidson, J. E. (2005). Evaluation methodology basics: the nuts and bolts of sound evaluation. London: Sage.

Δημητρόπουλος, Ε. (1999α). Εκπαιδευτική αξιολόγηση. Η αξιολόγηση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου. Αθήνα: Γρηγόρης.

Δημητρόπουλος, Ε. (1999β). Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, οδηγός του αξιολογητή, Αθήνα: Γρηγόρης.

Eraut, M. (1994). Developing professional knowledge and competence. London: Falmer Press.

Evans, L. (2002). What is teacher development? Oxford Review of Education, 28 (1), 123-136.

Fetterman, D.M. (1996). Empowerment evaluation: an introduction to theory and practice. In D.M. Fetterman, S.J. Kaftarian & A. Wandersman (Eds.), Empowerment evaluation: knowledge and tools for self-assessment & accountability. Thousand Oaks, CA: Sage, 3-27.

Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change. New York: Teachers College Press.

Fullan, M. & Hargreaves, A. (1992). Teacher development and educational change. London: Falmer Press.

Greenwald, R., Hedges L.V. & Laine, L.D. (1996). The effect of school resources on student achievement. Review of Educational Research, 66 (3), 61-396.

Guba, E. & Linkoln, Y. (1983). Effective evaluation. Washington: Jossey-Bass.

Guskey, T.R. (2000). Evaluating professional development. Thousand Oaks, CA, Corwin Press.

Guskey, Τ.R. (2002a). Professional development and teacher change. Teachers and teaching: theory and practice, 8 (3), 381-391.

Guskey, T. . (2002b). Does it make a difference? Evaluating professional development. Educational Leadership. 58 (6), 45-51.

Καλαϊτζοπούλου, Μ. (2001). Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός.

Καραλής, Θ.(1999). Τυπολογίες και μοντέλα αξιολόγησης. Στο Α. Κόκκος (Επιμ.), Εκπαίδευση ενηλίκων: σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο128-142.

Καραλής, Α. (2008). Σχεδιασμός και διεξαγωγή της αξιολόγησης. Στο Δ. Βεργίδης, (Επιμ.), Εισαγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων: σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων, Τόμ. Γ΄. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 153-164.

Kirkpatrick, D.L. & & Kirkpatrick, J.D. (2006). Evaluating training programs: the four levels. San Francisco, CA: Berrett-Koehler.

Knowles, M. (1970). The modern practice of adult education andradody versus pedagogy. New York: Association Press.

Κόκκος, Α. (2005). Εκπαίδευση ενηλίκων. Ανιχνεύοντας το πεδίο. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Κυριαζή, Ν. (2006). Η κοινωνιολογική έρευνα. Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Μακράκης, Β. (1998). Απομυθοποιώντας το μεθοδολογικό μονισμό. Στο Γ. Παπαγεωργίου, (Επιμ.), Μέθοδοι στην κοινωνιολογική έρευνα. Αθήνα: Τυπωθήτω

McNamara, G., & O'Hara, J. (2008). Trusting schools and teachers: developing educational professionalism through self-evaluation. New York: Peter Lang.

McNiff, J. (1988). Action research: principles and practice, London: MacMillan.

Miller, R.L., & Campbell, R. (2006). Taking stock of empowerment evaluation: an empirical review. American Journal of Evaluation, 27 (3), 296-319.

Nevo, D. (2001). School evaluation: internal or external? Studies in Educational Evaluation, 27 (2), 95-106.

Νικολακάκη, Μ. (2003). Διερεύνηση των προϋποθέσεων για μια αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 8, 5-19.

Παντελιάδου, Σ. (2008). Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Στο Σ. Παντελιάδου & Φ. Αντωνίου (Επιμ.), Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Βόλος: Γράφημα, 7-18.

Παπαναούµ, Ζ. (2003). Το επάγγελµα του εκπαιδευτικού: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage.

Rogers, A. (2002). Η Εκπαίδευση ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Scriven, M.S. (1967). The methodology of evaluation. In R.E. Stake (Eds.), AERA monograph series on curriculum evaluation, No 1. Chicago, IL: Rand McNally, 45-67

Scriven, M. (1974). Prose and cons about goal-free evaluation. Evaluation Practice, 12 (1), 55-76.

Scriven, M. (1996). Formative, summative, and goal-free evaluation. International Encyclopedia of Educational Research. Pergamon, 2097–2101.

Stake, R.E. (1967). The countenance of educational evaluation. Teachers College Record, 68, 523-540.

Stake, R.E. (1975). Evaluating the arts of education: a responsive approach. Colombus, Ohio: Merril.

Stufflebeam, D.L., Foley, W.J., Gephart, W.J. Guba, E.G., Hammond, R.L., Merriman, H.O. & Provus, M. (1971). Educational Evaluation and Decision Making. Itasca, Ill.: F.E. Peacock.

Stufflebeam, D.L., & Webster, W.J. (1980). An analysis of alternative approaches to evaluation. Educational Evaluation and Policy Analysis, 2 (3), 5-19.

Tomlinson, C. A. (2007). Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Αθήνα: Γρηγόρης.

Τσάφος, Β. (υπό δημοσίευση). Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί απέναντι στις επιμορφωτικές προκλήσεις. Πρακτικά του συμποσίου που διοργάνωσε το 3ο Γραφείο της Δ΄ Δνσης Δ.Ε. Αθήνας. Διαθέσιμο: http://www.actionresearch.gr/system/files/keimena/Keimena09_%CE%A4%CF%83%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82_%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%81%CF%86%CF%89%CF%83%CE%B7.pdf.