Η ψυχοσυναισθηματική εμπειρία των σχέσεων στον σύλλογο διδασκόντων: χτίζοντας και ξαναχτίζοντας τους δεσμούς ...
Περιεχόμενα
Περίληψη1
Το κείμενο αυτό αναφέρεται στην ψυχοσυναισθηματική εμπειρία των σχέσεων στο σύλλογο διδασκόντων, η οποία πολλές φορές περιλαμβάνει και ματαιώσεις και απογοητεύσεις. Πιο συγκεκριμένα, περιγράφει τους συνήθεις τρόπους συγκρότησης σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, εστιάζει σε κάποιες από τις βασικές προϋποθέσεις ανάπτυξης δεσμών συνεργασίας και ιδιαίτερα στη μητρική λειτουργία του συλλόγου, την πατρική λειτουργία της διεύθυνσης του σχολείου και την ικανότητα των εκπαιδευτικών για 'επανόρθωση'. Στο πλαίσιο του θεωρητικού πλαισίου θα υποστηριχθεί ότι το χτίσιμο δεσμών συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών συμβάλλει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, καθόσον, μέσω των συνδέσεων προάγεται η ανάπτυξη προσώπων και σχολικών μονάδων.
Στο δεύτερο μέρος καταγράφονται προτάσεις για επιμορφωτικές-αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, σχετικές με το χτίσιμο δεσμών συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών ως προς την ενίσχυση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης, μεταξύ των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τους γονείς τους αλλά και μεταξύ της σχολικής μονάδας με την ευρύτερη εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα και βεβαίως με την τοπική κοινωνία.,
Λέξεις κλειδιά: συνεργασία, σύλλογος διδασκόντων, σχέσεις, συναισθηματική εμπειρία, δεσμοί
Abstract
This text refers to the pshychoemotional experience of the relations within the council of teachers, which often includes frustrations and disappointments. More specifically, it describes the usual ways of building relations among the teachers. Following that it focuses on several preconditions necessary for the development of cooperational relations and mainly on the 'maternal' function of the council, the 'paternal' function of the head master of the school and the teachers' ability for reparation. In the theoretical framework we will support that the building of the cooperational relations among the teachers contributes to their professional development. In the second part we enlist propositions for initiatives relating to the building relations among the teachers targeted to the enhancing of their professional progress, between teachers, students and their parents, and also between the school with the wider educational and scientific community and local society.
Keywords: council of teachers, cooperation, relations, emotional experience, links