Βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου: προγραμματισμός και αυτοαξιολόγηση
Περιεχόμενα
Περίληψη
Το αίτημα για αποτελεσματικότητα του σχολείου είναι συνυφασμένο με τη λειτουργία του σχολείου ως θεσμού και συνίσταται στην επιτυχή επίδραση της παρεχόμενης συστηματικής εκπαίδευσης στους μαθητές. Η σχολική αποτελεσματικότητα δεν ταυτίζεται με τα αποτελέσματα του σχολείου, αλλά νοείται ως ο βαθμός στον οποίο τo σχολείο επιτυγχάνει τους στόχους που τo ίδιο θέτει, ανάλογα με το προφίλ των μαθητών και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στη σχολική μονάδα ή στο ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται. Ειδικότερα, το κείμενο αυτό εστιάζει στα ακόλουθα σημεία: α) αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας και παράγοντες που επιδρούν σ' αυτήν, β) αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: διαδικασίες και εργαλεία και γ) προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου.
Λέξεις κλειδιά: αυτοαξιολόγηση, αποτελεσματικότητα, προγραμματισμός, βελτίωση σχολείου
Abstract
The schools' effectiveness is inherent in the operation of the school as an institution and is the successful impact to the students. The school effectiveness is not identical to the results of the school, but is viewed as the extent the learning objective(s) were achieved, depending on the profile of the students and the particular conditions prevailing in the school or in the wider context. Specifically, this text focuses on the following points: a) the effectiveness of the school and factors affecting therein, b) self-assessment of the school unit: processes and tools and c) school planning.
Keywords: School effectiveness, school improvement, self- evaluation, school planning