Δημιουργία κινήτρων στους μαθητές για κατασκευή διδακτικού υλικού στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών. Bήματα για να σχεδιάσετε τα μαθήματά σας

Περιεχόμενα

Δήμητρα Μακρή, Ιωάννης Μακρής

Δήμητρα Μακρή

Σχ. Σύμβουλος Δ.Ε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Δρ. Δήμητρα Μακρή είναι Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε. κλ. ΠΕ15 – Οικιακής Οικονομίας. Έχει επίσης σπουδάσει Γαλλική Φιλολογία, Παιδαγωγικά – Ψυχολογία σε πανεπιστήμια της Γαλλίας, όπως το πανεπιστήμιο Paris X –Nanterre, το πανεπιστήμιο της Bourgogne και η Ecole Pratique des Hautes Etudes (Παρίσι). Έχει μεταπτυχιακό στις επιστήμες της Αγωγής από το πανεπιστήμιο της Bourgogne, μεταπτυχιακό στις Ευρωπαϊκές Σπουδές: Διαπολιτισμικές μεταβολές και πολιτισμοί στην Ευρώπη από το πανεπιστήμιο Paris VIII. Είναι αριστούχος διδάκτορας και μεταδιδάκτορας της Ψυχολογίας της Ecole Pratique des Hautes Εtudes (Παρίσι-Γαλλία) και αριστούχος διδάκτορας της Γαλλικής Φιλολογίας από το πανεπιστήμιο Paris X –Nanterre (Παρίσι –Γαλλία). Έχει συνεργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα στην Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ.ά) και στο εξωτερικό (Γαλλία – Πορτογαλία, κ.ά). Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο επικεντρώνεται στη Διδακτική των Ανθρωπιστικών μαθημάτων και στη Ψυχολογία των Ατομικών Διαφορών και της Οικογένειας.


Ιωάννης Μακρής

Επ. Συν. ΑΣΠΑΙΤΕ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Δρ. Ιωάννης Μακρής εργάζεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το 1997. Είναι πτυχιούχος τεχνολόγος πολιτικός μηχανικός (ΤΕΙ-Α) και πτυχιούχος Mουσικής-Mουσικολογίας του πανεπιστημίου Paris-IV Sorbonne (Γαλλία). Είναι αριστούχος διδακτόρας και μεταδιδάκτορας της Ecole Pratique des Hautes Εtudes (Παρίσι-Γαλλία) στη Ψυχολογία. Έχει συνεργαστεί και διδάξει σε προγράμματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό Γαλλία, Ιταλία Λιθουανία, Λετονία, κ.α. Το ερευνητικό και συγγραφικό του έργο επικεντρώνεται κυρίως στην Ψυχολογία και στη Ψυχολογία με εφαρμογή στη μουσική, στη Παιδαγωγική & στη Μουσική Παιδαγωγική καθώς επίσης στην Μουσικοθεραπεία. Έχει συμμετάσχει σε πολλά παγκόσμια φεστιβάλ ως μαέστρος, ενώ το καλλιτεχνικό του έργο έχει λάβει βραβεία από φορείς κρατών της Αμερικής, της Ευρώπης και της Αφρικής.

pdf

Περίληψη

Ο σκοπός αυτού του κεφαλαίου είναι να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει κινήτρα στους μαθητές με βάση τη θεωρητική πρόσεγγιση του Apter, με απώτερο στόχο o κάθε μαθητής ή κάθε ομάδα μαθητών να παραγάγει το δικό της δημιούργημα στο πλαίσιο του μαθήματος «ερευνητικές εργασίες του Λυκείου». Βάση για αυτήν τη δημιουργία θα αποτελέσουν τα κείμενα και τα αρχεία τα οποία διαθέτει κανείς για τη μελέτη μιας συγκεκριμένης θεματικής. Συνεπώς, στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στη θεωρία των κινήτρων του Apter και στη συνέχει δίνονται ιδέες για παιδαγωγικούς τρόπους δημιουργίας και αξιοποίησης του υλικού σε διαδοχικά βήματα. Ο εκπαιδευτικός έχοντας προσδιορίσει το πεδίο και το δίπολο των καταστάσεων που ανήκουν οι μαθητές του, σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο, χρησιμοποιεί τα κείμενα ή το οπτικό ή ακουστικό ή οπτικοακουστικό αρχείο κρατώντας με τον τρόπο αυτόν ζωντανό και αμείωτο το ενδιαφέρον της τάξης του. Ο απώτερος στόχος του παρόντος κεφαλαίου είναι η προφορική και γραπτή παραγωγή, καθώς και η δημιουργία πολυτροπικών δεδομένων για το στάδιο της παρουσίασης των ερευνητικών εργασιών του Λυκείου.

Λέξεις-κλειδιά: δημιουργία κινήτρων, Apter, ερευνητικές εργασίες, πολυτροπικά δεδομένα, εκπαιδευτικό υλικό

Abstract

The aim of this chapter is to help educators motivate students on the basis of Apter's theoretical approach. The ultimate goal is to have each student or each student group generate their own creation within the framework of the course "Senior High School research tasks". The anchor for such creation will be comprised by texts and files available for the study of a specific thematic segment. Thus, in the first part, reference is made to Apter's theory of motivation. Next, ideas are provided as to pedagogical ways of creating and showcasing the material through a succession of steps. Having defined the field and the each student's bipolar state which belong to their students and adhering to the theoretical framework, educators make use of the texts or the audiovisual files, thus keeping their classes' interest alive and unabated. The ultimate goal of the present chapter is the oral and written production, together with the creation of multi-faceted data going towards the stage of presenting the Senior High School research tasks.

Keywords: creation of motivational states, Apter, project, multimodal data, educational material