Η εφαρμογή της μεθόδου project στο πλαίσιο της διαθεματικότητας σε πολυπολιτισμικά σχολεία: από τη θεωρία στη διδακτική πράξη
Περιεχόμενα
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια σε ένα πρώτο επίπεδο, το θεωρητικό, να αποσαφηνιστούν εννοιολογικά οι όροι «διαθεματικότητα» και «σχέδια εργασίας», να αναλυθούν τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και τα στάδια εφαρμογής τους στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, να προταθούν σχέδια εργασίας με διαθεματικές προεκτάσεις και τρόποι εφαρμογής τους στην πολυπολιτισμική τάξη και να εμπλουτιστεί το περιεχόμενο με παραδείγματα και απόψεις από τις εφαρμογές των διαθεματικών σχεδίων των εκπαιδευτικών, που επιμορφώθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη.
Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική εκπαίδευση, διαθεματικότητα, μέθοδος project, αναστοχασμός, ομαδοσυνεργατική μέθοδος
Abstract
The present study is an attempt to define first on a theoretical level the terms 'cross curricularity' and 'projects', to analyze their characteristics as well as the stages teachers should follow so as to implement them in the context of intercultural education. Secondly this paper will present cross curricular projects and ways to integrate them in the multicultural class as well as project samples and views of those teachers who integrated projects into their classes after having participated in the particular training program, in order to connect theory to practice.
Keywords: intercultural education, cross-curricularity, project method, reflection, group work