Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς στην πρόληψη της βίας των παιδιών

Περιεχόμενα

Βιβλιογραφία

Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development experiments. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Bronfenbrenner, U. (1986). Ecology of the family as a context for human development: Research Perspectives. Developmental Psychology, 22, 723-742.

Γεώργας, Δ. (1995). Κοινωνική ψυχολογία, Τόμ. Α΄ & Β΄. Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Γεωργίου, Στ. (2011). Σχέση σχολείου-οικογένειας και ανάπτυξη του παιδιού. Αθήνα: Διάδραση.

Γιώτσα, Α. (2006). Το παιδί και το σχολείο. Στο Δ. Γεώργας, Η. Μπεζεβέγκης, & Α. (Επιμ.), Σχέσεις σχολείου-οικογένειας. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Γιώτσα, Α. (2008). Η σημασία των βιωματικών ασκήσεων για την ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας στις ομάδες συμβουλευτικής γονέων. Πρακτικά πανελληνίου επιστημονικού συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή: Σχολές Γονέων: μαζί με τα παιδιά μας. Καμένα Βούρλα, Ελλάδα, 11-12 Μαϊου 2007, 127-133.

Γιώτσα, Α. (2010). Επιμόρφωση στελεχών παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών. εκπαιδευτικό υλικό για εξ' αποστάσεως εκπαίδευση εκπαιδευτών και στελεχών δια βίου μάθησης. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Γιώτσα, Α., Ζεργιώτης, Α. (2007). Oμάδες σχολών γονέων. Προσδοκίες γονέων και ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας. Στο Μ. Μαλικιώση-Λοϊζου (Επιμ.), Συμβουλευτική ψυχολογία: σύγχρονες προσεγγίσεις, Αθήνα: Ατραπός.

Γιώτσα, Α. & Πρώιος Π. (2013). Η εκπαίδευση της οικογένειας σε καιρούς κρίσης. ACT/ ΜΜΜΕ-Βίας: Μικροί Μεγάλοι Μαζί Εναντίον της Bίας. Ένα πρόγραμμα πρόληψης της βίας των παιδιών. Ανακοίνωση στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΛΨΕ, 15-19 Μαϊου 2013, Αλεξανδρούπολη.

Γεώργας, Δ., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιώτσα, Α. (2006). Σχέσεις σχολείου-οικογένειας. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Γεώργας, Δ., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιώτσα, Α. (2007). Συμβουλευτική υποστήριξη γονέων μεταναστών, μουσουλμάνων, παλλινοστούντων και ρoμά. Εκπαιδεύοντας τους γονείς για ένα ευτυχισμένο και υγιές αύριο των παιδιών. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Epstein, J. (1992). School and family partnerships. In M. Alkin (Eds.), Encyclopaedia of educational research, 1141, 6th ed. New York: MacMillan.

ΕΨΥΠΕ (2010). Δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών. Εγχειρίδιο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διαθέσιμο: www.epsype.gr/egxeiridio.gr.aspx.

Guttman, M, Mowder, B.A. & Yasik, A.E. (2006). The ACT against violence training program: a preliminary investigation of knowledge gained by early childhood professionals. Professional Psychology: Research and Practice, 37, 717-723.

Johnson, R. & Johnson, D.W. (2002). Teaching students to be peacemakers: a meta-analysis. Journal of research in Education, 12 (1), 25-39.

Kilkelly, U. (2011). Building a child-friendly Europe: turning a vision into reality. Declaration issued at the 9th council of Europe conference of health ministers, Lisbon, 29-30 September 2011.

Knox, M., Burkhart, K., & Hunter, K.E. (2010). ACT Against Violence Parents Raising Safe Kids Program: Effects on maltreatment-related parenting behaviors and beliefs. Journal of Family Issues, 32 (1), 55-74.

Μυλωνάκου-Κεκέ, Η. (2007). Σχολείο, οικογένεια και κοινότητα. Αναπτύσσοντας τη συνεργασία. Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Olweus, D. (2005). A useful evaluation design and effects of the olweus bullying prevention programme. Psychology, Crime and Law, 11, 389-402.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2007). Πρόγραμμα διαχείρισης προβλημάτων σχολικής τάξης. Διαθέσιμο: www.pi-schools.gr/programs/sxoltaxi.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2012). Mείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης. Διαθέσιμο: www.epimorfosi.edu.gr.

Παπαστυλιανού, Α., Μπιλανάκης, Ν. & Μαδιανός, Μ.Γ. (2005). Διαπολιτισμικές διαδρομές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Pinheiro, P.S. (2006). Report of the independent expert for the United Nations study on violence against children. Διαθέσιμο: http:/www.unicef/violencestudy/reports/SG_violencestudy_en.pdf. Ανακτήθηκε: 22/6/2013.

Porter, B. E., & Howe, T.R. (2008). Pilot evaluation of the ACT parents raising safe kids violence prevention program. Journal of Child and Adolescent Trauma, 1, 1-14.

Rigby, K. (1997). Bullying in schools: and what to do about it. Pennsylvania: Jessica Kingsley Publishers London and Bristol.

Rigby, K. (2010). Case studies: addressing bulling in Queensland schools. Developed for Queensland Government.

Rohner R. & Khaleque, A. (2008). Handbook for the study of parental acceptance and rejection. Storrs, CT: Rohner Research Publications, 43-106.

Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων (2009). Πρόγραμμα Πρόληψης της Βίας για την Προστασία των Μικρών Παιδιών. ACT/Μικροί Μεγάλοι Μαζί Εναντίον της Βίας ACT/ΜΜΜΕ-Βίας. Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γονέων 8 Εβδομαδιαίων Συναντήσεων. Εγχειρίδιο Γονέων, μτφρ. Α. Γιώτσα. Αθήνα: Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων.

UNICEF (2006). Behind closed doors. The impact of domestic violence on children. Διαθέσιμο:http:/www.unicef.org/protection/files/BehindClosedDoors.pdf. Ανακτήθηκε: 22/6/2013.

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (2013). Παρατηρητήριο για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Διαθέσιμο: www.paratiritirio.minedu.gov.gr.

Weymouth, L.A., & Howe, T.R. (2011). A multi-site evaluation of parents raising safe kids violence prevention program. Children and Youth Services Review, 33, 1960-1967.

Χαμόγελο του Παιδιού (2012). Ευρωπαϊκή έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Διαθέσιμο: www.hamogelo.gr/e-abc.eu/gr. Ανακτήθηκε: 20/6/2013.