Ο ρόλος του σχολικού συμβούλου στη βελτίωση του έργου της σχολικής μονάδας. Θεωρητικές επισημάνσεις και παιδαγωγικές πρακτικές
Περιεχόμενα
Περίληψη
Μέσα στην πολύμορφη-πολυπολιτισμική εκπαιδευτική πραγματικότητα της σχολικής μονάδας παρουσιάζονται πολύ συχνά καταστάσεις ή θέματα που χρήζουν παρέμβασης (επιστημονικής, παιδαγωγικής ή διδακτικής) από τον σχολικό σύμβουλο. Στο παρόν κείμενο καταγράφονται και αποσαφηνίζονται σε θεωρητικό επίπεδο κάποια από τα θέματα αυτά. Προτείνονται, επίσης, σχετικές παιδαγωγικές πρακτικές και ενδεικτικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να δρομολογηθούν με την υποστήριξη του σχολικού συμβούλου. Η πιλοτική εφαρμογή πολλών από τις προτάσεις αυτές έχει δείξει ότι μπορούν να ανοίξουν νέους ορίζοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία και να συμβάλουν στην ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας.
Λέξεις κλειδιά: θεσμός του μέντορα, διαφοροποίηση διδασκαλίας, έρευνα δράσης, καινοτόμες δράσεις, σχολική διαμεσολάβηση
In the multiform and multicultural educational reality of the school, come up very often situations or issues that require the intervention (scientific, pedagogical or teaching) of the school counselor. Herein some of these issues are reported and theoretically clarified. Relevant pedagogical practices and pilot interventions are also proposed, which could be put into effect with the support of the school counselor. The pilot implementation of many of these proposals has shown that they can open new horizons in the educational process and contribute to the strengthening of the school.
Keywords: institution of mentoring, differentiation of instruction, action research, innovative actions, school mediation