Ο ρόλος του σχολικού συμβούλου στη βελτίωση του έργου της σχολικής μονάδας. Θεωρητικές επισημάνσεις και παιδαγωγικές πρακτικές

Περιεχόμενα

Μαρία Ευσταθίου

Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Μαρία Ευσταθίου είναι σχολική σύμβουλος φιλολόγων. Έχει συμμετάσχει ως επιστημονική συνεργάτης σε ερευνητικά προγράμματα του Τομέα Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ., σε Ομάδα Εργασίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη Διδακτική της Ιστορίας, καθώς και σε προγράμματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Τα πεδία των επιστημονικών ενδιαφερόντων της, όπως και η συγγραφική δραστηριότητά της, επικεντρώνονται στη Σχολική Παιδαγωγική, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, την Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση και σε θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας.

pdf

Περίληψη

Μέσα στην πολύμορφη-πολυπολιτισμική εκπαιδευτική πραγματικότητα της σχολικής μονάδας παρουσιάζονται πολύ συχνά καταστάσεις ή θέματα που χρήζουν παρέμβασης (επιστημονικής, παιδαγωγικής ή διδακτικής) από τον σχολικό σύμβουλο. Στο παρόν κείμενο καταγράφονται και αποσαφηνίζονται σε θεωρητικό επίπεδο κάποια από τα θέματα αυτά. Προτείνονται, επίσης, σχετικές παιδαγωγικές πρακτικές και ενδεικτικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να δρομολογηθούν με την υποστήριξη του σχολικού συμβούλου. Η πιλοτική εφαρμογή πολλών από τις προτάσεις αυτές έχει δείξει ότι μπορούν να ανοίξουν νέους ορίζοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία και να συμβάλουν στην ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας.

Λέξεις κλειδιά: θεσμός του μέντορα, διαφοροποίηση διδασκαλίας, έρευνα δράσης, καινοτόμες δράσεις, σχολική διαμεσολάβηση

In the multiform and multicultural educational reality of the school, come up very often situations or issues that require the intervention (scientific, pedagogical or teaching) of the school counselor. Herein some of these issues are reported and theoretically clarified. Relevant pedagogical practices and pilot interventions are also proposed, which could be put into effect with the support of the school counselor. The pilot implementation of many of these proposals has shown that they can open new horizons in the educational process and contribute to the strengthening of the school.

Keywords: institution of mentoring, differentiation of instruction, action research, innovative actions, school mediation