Συνεργασία σχολείου-οικογένειας: πρακτικές ενίσχυσης της επικοινωνίας και αντιμετώπισης των δυσκολιών
Περίληψη
Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στην υγιή γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Η παραδοχή της σημαντικότητας της αποτελεσματικής συνεργασίας και της ουσιαστικής επικοινωνίας εκπαιδευτικών-γονέων θέτει ως αναγκαιότητα τη μελέτη του πολύπλευρου αυτού πεδίου και την κατανόηση των παραγόντων που τη διαμορφώνουν. Το συγκεκριμένο κείμενο εστιάζει στα βασικά ζητήματα που αφορούν τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας, επιτρέποντας στον αναγνώστη να μελετήσει βασικά θεωρητικά ζητήματα και να συνδέσει τη θεωρία με πρακτικές εφαρμογές. Η πρώτη ενότητα εστιάζει στα κύρια θεωρητικά μοντέλα συνεργασίας σχολείου-οικογένειας και αποπειράται να αποσαφηνίσει βασικές θεωρητικές έννοιες. Στη δεύτερη ενότητα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε ζητήματα εφαρμογής και παρέχονται πρακτικές οδηγίες που διευκολύνουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων με στόχο την επιτυχή συνεργασία σχολείου-οικογένειας.
Λέξεις- κλειδιά: οικοσυστημικό μοντέλο, γονεϊκή εμπλοκή, συνεκπαίδευση, δεξιότητες επικοινωνίας, διαχείριση συγκρούσεων
Abstract
The school-family cooperation emerges as a very important factor in the healthy cognitive, emotional and social development of children. The recognition of the importance of effective collaboration and communication between teachers and parents sets as a necessity to study this multifaceted field and understand the factors that shape them. This chapter focuses on the key issues relating to school- family cooperation, enabling the reader to study basic theoretical issues and to link theory with practical applications. The first section focuses on the main theoretical models of school-family cooperation and attempts to clarify basic theoretical concepts. In the second section, the focus is on issues of implementation, which can facilitate the design and implementation of measures to promote successful school-family cooperation.
Keywords: ecological systems theory, parental involvement, syneducation, communication skills, conflict management