Η ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: θεωρητικό πλαίσιο και διδακτικές εφαρμογές
Περίληψη
Το κείμενο αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού πλαισίου, δραστηριοτήτων και ολοκληρωμένων διδακτικών εφαρμογών που αφορούν συνδυαστικές προσεγγίσεις για την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα και οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε Τάξεις Υποδοχής, αλλά και σε τάξεις όπου συμφοιτούν αλλοδαποί και γηγενείς μαθητές. Ειδικότερα, γίνεται λόγος για τη 'διδασκαλία της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο', η οποία συμβάλλει πρωτίστως στην κατάκτηση του ακαδημαϊκού λόγου που αποτελεί βασικό παράγοντα για την πρόσβαση των αλλοδαπών μαθητών στο σύνολο του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών.
Λέξεις κλειδιά: διδασκαλία της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο, ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα, στρατηγικές ανάπτυξης λεξιλογίου, τάξεις μικτές
Abstract
This paper deals with the theoretical framework, the basic principles as well as the teaching applications of the combinatorial approach Content - Based Instruction (CBI) on teaching foreign and second language. In particular, it describes the content of the term, the internationally applied teaching models, and the basic principles of designing a lesson plan that utilizes the basic principles of teaching language according to CBI in Reception or in mainstream classes. The CBI approach allows bilingual students to develop not only communicative and discrete, but also academic language skills, deemed necessary for their cognitive development.
Keywords: content - based instruction, CALP, strategies, mainstream class