Η εφαρμογή εκπαιδευτικών τεχνικών και βιωματικών ασκήσεων σε ενδοσχολικό σεμινάριο
Περίληψη
Οι προκλήσεις της σύγχρονης και συνεχώς εξελισσόμενης κοινωνίας θέτουν ως προτεραιότητα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με στόχο την ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών. Η διαπίστωση αυτή αναδεικνύει την ενδοσχολική επιμόρφωση ως βασική προϋπόθεση υποστήριξης, ανατροφοδότησης και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου και συνεπώς εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο λειτουργεί ως ένας οδηγός σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, συνδέοντας τα κύρια θεωρητικά ζητήματα με πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα. Η πρώτη ενότητα εξετάζει ζητήματα που αφορούν τη σημασία, τις προϋποθέσεις και τη μεθοδολογία του σχεδιασμού των ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Στη δεύτερη ενότητα, περιγράφεται η ενδοσχολική επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2011- 2012 στη θεματική ενότητα «Συνεργασία σχολείου - οικογένειας»1.
Λέξεις κλειδιά: ενδοσχολική επιμόρφωση, συνεργασία σχολείου- οικογένειας, βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης
Abstract
The challenges of modern and constantly evolving society prioritize teacher training programs aimed at qualitative and effective students' education. This finding highlights the school training as essential to support, feedback and improve the educational work and, thus to modernize the education system. This chapter serves as a design and implement guide of in- school training programs, connecting the main theoretical issues with practical applications and examples. The first section examines issues relating to the importance, prerequisites and methodology of in-school training design. The second section describes the in-school training held in a primary school during the school year 2011-2012, on "School- family cooperation".
Key words: in school training, school- family cooperation, experiential exercises, role play, case study