Η εφαρμογή εκπαιδευτικών τεχνικών και βιωματικών ασκήσεων σε ενδοσχολικό σεμινάριο

Περιεχόμενα

Δέσποινα Ζηλιασκοπούλου

Κλινική ψυχολόγος MSc. – Ψυχοθεραπεύτρια

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Δέσποινα Ζηλιασκοπούλου είναι ψυχολόγος, απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές ειδίκευσης στη Ψυχολογία της Υγείας (City University, Λονδίνο) και στην Κοινωνική/ Κλινική Ψυχολογία (Α.Π.Θ.). Από το 2011 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας στο Α.Π.Θ.. Διαθέτει εξειδίκευση στη γνωστική- συμπεριφορική ψυχοθεραπεία (Α.Μ. Πιστοποίησης CBT11-027). Κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου (αρ. πρωτ. 24/25590) και από το 2009 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη, ενώ έχει εργαστεί σε δομές ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Σχολές γονέων» του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., στη δράση 4 «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών της σχολικής κοινότητας» του προγράμματος «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων μαθητών» του Α.Π.Θ. και στο «Διδασκαλείο Δ. Γληνός» Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Στα πλαίσια της συνεχούς κατάρτισης της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ εργασίες της έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Στα επιστημονικά της ενδιαφέρονται περιλαμβάνονται οι χρόνιες ασθένειες, η ψυχοθεραπευτική διαδικασία, το πολυπολιτισμικό σχολείο, η συνεργασία σχολείου- οικογένειας και η σχέση εκπαιδευτικών- μαθητών.

pdf

Περίληψη

Οι προκλήσεις της σύγχρονης και συνεχώς εξελισσόμενης κοινωνίας θέτουν ως προτεραιότητα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με στόχο την ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών. Η διαπίστωση αυτή αναδεικνύει την ενδοσχολική επιμόρφωση ως βασική προϋπόθεση υποστήριξης, ανατροφοδότησης και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου και συνεπώς εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο λειτουργεί ως ένας οδηγός σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, συνδέοντας τα κύρια θεωρητικά ζητήματα με πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα. Η πρώτη ενότητα εξετάζει ζητήματα που αφορούν τη σημασία, τις προϋποθέσεις και τη μεθοδολογία του σχεδιασμού των ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Στη δεύτερη ενότητα, περιγράφεται η ενδοσχολική επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2011- 2012 στη θεματική ενότητα «Συνεργασία σχολείου - οικογένειας»1.

Λέξεις κλειδιά: ενδοσχολική επιμόρφωση, συνεργασία σχολείου- οικογένειας, βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης

Abstract

The challenges of modern and constantly evolving society prioritize teacher training programs aimed at qualitative and effective students' education. This finding highlights the school training as essential to support, feedback and improve the educational work and, thus to modernize the education system. This chapter serves as a design and implement guide of in- school training programs, connecting the main theoretical issues with practical applications and examples. The first section examines issues relating to the importance, prerequisites and methodology of in-school training design. The second section describes the in-school training held in a primary school during the school year 2011-2012, on "School- family cooperation".

Key words: in school training, school- family cooperation, experiential exercises, role play, case study