Διαδικασίες, στρατηγικές και τεχνικές για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: μια προτεινόμενη μεθοδολογία
Περίληψη
Στο παρόν κείμενο αναπτύσσεται μια συγκεκριμένη μεθοδολογική πρόταση οργάνωσης της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί και να καταστούν αυτόνομοι κατά την επαγγελματική τους μάθηση . Η πρόταση αυτή λαμβάνει υπόψη της την αναγκαιότητα αξιοποίησης διαφορετικών θεωρητικών πλαισίων, καθώς και την ενίσχυση των ερευνητικών και στοχαστικών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών ως προϋποθέσεις για την επαγγελματική μάθηση και τη βελτίωση των εκπαιδευτικών τους πρακτικών. Η μεθοδολογική πρόταση συνδέει την επαγγελματική μάθηση με το συγκεκριμένο συγκείμενο των τάξεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών μέσω της έρευνας και του στοχασμού, καθώς και με την καθημερινή διδασκαλία και μάθηση στην τάξη, μέσα από τις εφαρμογές που προκύπτουν από τη θεωρία, την έρευνα και τον στοχασμό τους.
Λέξεις κλειδιά: επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επαγγελματική μάθηση, έρευνα, στοχασμός
Abstract
This chapter presents a specific methodological proposal for organizing teachers' in-service education, aiming at their empowerment and autonomy during their professional learning. This proposal takes into account the necessity of utilizing different theoretical contexts as well as supporting teachers' research and reflective abilities as presuppositions for professional learning and improvement of their practice. The methodological approach relates professional learning to the specific classroom context of the participating teachers through research and reflection as well as to the daily teaching and learning occurring in classrooms through applications originating from theory, research and their reflections.
Key words: in-service teacher education, professional learning,research, reflection