Συμμετοχικές και δυναμικές μορφές επιμόρφωσης: θεωρητική πλαισίωση και πρακτικοί προσανατολισμοί
Περιεχόμενα
Βιβλιογραφία
Adler, S. (1991). The reflective practitioner and the curriculum of teacher education. Journal of Education for Teaching, 17 (2), 139-150.
Altrichter, Η. (2005). The role of the 'professional community' in action research. Educational Action Research, 13 (1), 11-26.
Ανδρούσου, Α. (2005). «Πώς σε λένε;». Διεργασίες μιας επιμορφωτικής παρέμβασης στη μειονοτική εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
Aronowitz, St. & Giroux, H. A. (2010/1986). Η διδασκαλία και ο πόλος του αναμορφωτή διανοούμενου. Στο Π. Γούναρη & Γ. Γρόλλιος (Επιμ.), μτφρ. Κ. Θεριανός, Κριτική Παιδαγωγική: μια συλλογή κειμένων. Αθήνα: Gutenberg, 160-188.
Ασημάκη, Α., Κουστουράκης, Γ. & Καμαριανός, Ι. (2011). Οι έννοιες της νεωτερικότητας και της μετανεωτερικότητας και η σχέση τους με τη γνώση: μια κοινωνιολογική προσέγγιση. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 15 (60), 99-120.
Αυγητίδου, Σ. (2011). Η τεκμηρίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών μέσα από την έρευνα και τον κριτικό στοχασμό. Η συμβολή των ημερολογίων στο πλαίσιο της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών Στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick Κύπρου. Σχολές Επιστημών της Αγωγής. Ο ρόλος τους στις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, 162-176. Διαθέσιμο: www.frederick.ac.cy/educonf2011/docs/sofia_augitidou.pdf.
Carr, W. & Kemmis, St. (1997/1986). Για µια κριτική εκπαιδευτική θεωρία. Εκπαίδευση, γνώση και έρευνα δράσης, µτφρ. Α. Λαµπράκη-Παγανού, Ε. Μηλίγκου & Κ. Ροδιάδου-Αλµπάνη. Αθήνα: Κώδικας.
Γούναρη, Π. & Γρόλλιος, Γ. (2010) (Επιμ.). Κριτική Παιδαγωγική, μια συλλογή κειμένων. Αθήνα: Gutenberg.
Day, C. (2003/1999). Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Οι προκλήσεις της δια βίου μάθησης, μτφρ. Α. Βακάκη, Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Δεδούλη, Μ. & Κατσαρού, Ε. (2008). Επιμόρφωση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ-Π.Ι.
Elliott J. (1993) (Eds.). Reconstructing teacher education. Teacher development. London: The Falmer Press.
Elliott, J. (1998). The curriculum experiment: meeting the challenge of social change. Buckingham: Open University Press.
Eraut, M. (1995) In-service teacher education. In L.W. Anderson (Eds.), International encylopedia of teaching and teacher education. Oxford: Pergamon Press.
Freire, P. (1977/1972). Η αγωγή του καταπιεζομένου. Στο Θ. Γέρου, μτφρ. Γ. Κρητικός, Αθήνα: Κέδρος.
Ζεμπύλας, Μ. (2004). 'Παραλογισμοί' υπό τον ήλιο: μεταμοντέρνα κατάσταση και διδασκαλία της επιστήμης. Στο Π.Α. Αγγελίδης & Γ.Γ. Μαυροειδής (Επιμ.), Εκπαιδευτικές καινοτομίες για το σχολείο του μέλλοντος. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δάρδανος, 327-347.
Gore, J. & Zeichner, K. (1991). Action research and reflective teaching in pre-service teacher education: a case study from the United States. Teaching and Teacher Education, 7, 119-136.
Hatton, N., & Smith, D. (1995). Reflection in teacher education: towards definition and implementation. Teaching and Teacher Education, 11 (1), 33-49.
Καλαϊτζοπούλου Μ., (2001). Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2003). Από τη διδασκαλία στην έρευνα. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας.
Lieberman, Α. & Grolnick, Μ. (1996). Networks and reform in American education. Teachers College Record, 98 (1), 7-45.
Lyons, N. (2010) (Eds.). Handbook of reflection and reflective inquiry. Mapping a way of knowing for professional reflective inquiry. New York: Springer
Lytle, S. & Cochran-Smith, M. (1994). Inquiry, knowledge and practice. In S Hollingsworth & H. Sockett (Eds.), Teacher Research and Educational Reform, Ninety - third yearbook of the national society for the study of education. Chicago: NSSE & University of Chicago Press, 36-39.
Macedo, D. (Eds.) (2002/2000). Εισαγωγή. Στο N. Chomsky, Εκπαίδευση χωρίς ελευθερία και κρίση, μτφρ. A.Φιλιππάτος. Αθήνα: Καστανιώτης, 27-45.
Ματσαγγούρας, Η. (2005). Επαγγελματισμός και επαγγελματική ανάπτυξη. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.), Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο, 63-81
McKernan, J. (1996). Curriculum action research. A handbook of methods and resources for the reflective practitioner. London: Kogan Page.
McLaughlin, M.W. & Talbert, J.E. (2006). Building school-based teacher learning communities. Professional strategies to improve student achievement. New York & London: Teachers College Press.
McLaren, P. (2003). Revolutionary pedagogy in post-revolutionary times: rethinking the political economy of critical education. In A. Derder, M. Baltodano & D. R. Torres (Eds.), The critical pedagogy reader. New York: Routledge Falmer.
McLaren, P. (2010/2007). Κριτική Παιδαγωγική. Μια επισκόπηση. Στο Π. Γούναρη & Γ. Γρόλλιος (Επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική: μια συλλογή κειμένων, μτφρ. Β. Παππή. Αθήνα: Gutenberg, 279-330.
Παπαναούμ, Ζ. (2003) Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Παπαναούμ, Ζ. (2005) Ο ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη: γιατί, πότε, πώς. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.), Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο, 82-91.
Παυλίδης, Π. (2012). Η γνώση στη διαλεκτική της κοινωνικής εξέλιξης. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Sachs, J. (1997). Renewing teacher professionalism through innovative links. Educational Action Research, 5 (3), 455-460.
Σαλτερής, Ν. (2006) Διαρκής εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Αναζητώντας τον αναστοχαστικό επαγγελματία. Αθήνα: Ταξιδευτής.
Schön D. (1983). The reflective practitioner. How professionals think in action. New York: Basic Books.
Stenhouse, L. (1968). The humanities curriculum project. Journal of Curriculum Studies, 1 (1), 26-33.
Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Wallace, M. & Thomas, S. (2006). Professional learning communities: a review of the literature. Journal of Educational Change, 7 (4), 221-258.
Τσάφος, Β. & Κατσαρού, Ε. (2013). Υποστηρίζοντας την αλλαγή στο σχολείο μέσα από συμμετοχικές και αναστοχαστικές επιμορφωτικές διαδικασίες. Στο Κ. Καρράς, Π. Καλογιαννάκη, C.C. Wolhuter & Ν. Ανδρεαδάκης (Επιμ.), Εκπαίδευση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών στον κόσμο. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συμποσίου. ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, 285-294.
Usher, R. & Edwards, R. (1994). Postmodernism and education. London, New York: Routledge.
Wenger, E., McDermott, R. & Snyder, W.M. (2002). Cultivating communities of practice. Boston, Maassachussetts: Harvard Business School Press.
Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης. Αθήνα: Κριτική.
Φώκιαλη, Π. & Καϊλα, Μ., (2005). Ζήτηση και προσφορά επιμόρφωσης. Η επαγγελματική ανάπτυξη ως στόχος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Στο Κ. Βρατσάλης (Επιμ.), Κείμενα για την επιμόρφωση. Αθήνα: Ατραπός, 135-155.
Χρυσαφίδης, Κ. (2004). Το ελληνικό σχολείο και η συζήτηση γύρω από τα ανοιχτά και κλειστά αναλυτικά προγράµµατα. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιµ.), Ο εκπαιδευτικός και το αναλυτικό πρόγραμμα. Αθήνα: Μεταίχμιο, 77-90.
Zeichner, K. (1983). Alternative paradigms of teacher education. Journal of Teacher Education, 34, 3-9.
Zeichner, K., & Liston, D. (1987). Teaching student teachers to reflect. Harvard Educational Review, 57, 23-48.