Συμμετοχικές και δυναμικές μορφές επιμόρφωσης: θεωρητική πλαισίωση και πρακτικοί προσανατολισμοί
Περιεχόμενα
Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζονται οι εναλλακτικές προς το τεχνοκρατικό μοντέλο μορφές επιμόρφωσης που αναγνωρίζουν έναν ενεργητικό και συμμετοχικό ρόλο στον εκπαιδευτικό στην επιμορφωτική διαδικασία...
Το κείμενο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο των δυναμικών αυτών μορφών επιμόρφωσης και οι επιστημολογικές τους αφετηρίες: η αναπτυξιακή προσέγγιση, που θεμελιώνεται στο ερμηνευτικό επιστημολογικό παράδειγμα, και η αναστοχαστική προσέγγιση, που εκκινεί από την κριτική θεωρία και τις μετανεωτερικές της προεκτάσεις. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται αυτές οι μορφές με ενδεικτικά συνοπτικά παραδείγματα: αξιοποίηση έρευνας δράσης, εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή επιμόρφωσης, ενδοσχολική επιμόρφωση, δικτύωση σχολείων.