Οι βιωματικές ασκήσεις στο πλαίσιο προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών

Περιεχόμενα

Βιβλιογραφία

Anastasi , A. (1968). Psychological testing. N.York: Macmillan Publishing CO

Αυδή, Α. & Χατζηγεωργίου Μ. (2007). Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο

Barthes, R. (1964). Rhetorique de l'image. Communication, 4, 40-51.

Βασιλείου, Γ. (1987). Ο άνθρωπος ως σύστημα: μια παρουσίαση για τον παιδοψυχίατρο. Στο Γ. Τσιάντης και Σ. Μανωλόπουλος (Επιμ.), Σύγχρονα θέματα Παιδοψυχιατρικής, Τόμ.Α΄. Αθήνα: Καστανιώτη.

Bell, B. & Gilbert, J. (1994). Teacher development as professional, personal and social development. Teaching and Teacher Education, 10 (5), 483-497.

Berger, J. (1972). Way of seeing. London: BBC/ Harmondsworth: Penguin.

Boud, D., Cohen, R. & Walker, D. (1993). Using experience for learning. The Society for Research into Higher Education and Open University Press.

Bruner, J. (1997). Πράξεις Νοήματος, μτφρ. Η. Ρόκου - Γ. Καλομοίρης, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Butt, R., Townsend, D. & Raymond, D. (1990). Bringing Reform to life: teachers' stories and professional development. Cambridge Journal of Education, 20 (3), 255-263.

Γαλάνης, Γ. (1995). Ψυχολογία της (επι)μόρφωσης ενηλίκων. Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Παπαζήσης.

Capra, Fr. (1984). Η κρίσιμη καμπή. Επιστήμη, κοινωνία και απαρχή ενός νέου πολιτισμού, μτφρ. Μ. Βερέττας. Αθήνα: Ωρόρα.

Carr, W. & Kemmis, S. (1997). Για μια κριτική εκπαιδευτική θεωρία. Εκπαίδευση, γνώση και έρευνα δράσης, μτφρ. Α. Λαμπράκη-Παγανού, Ε. Μηλίγκου & Κ. Ροδιάδου-Αλμπάνη, Αθήνα: Κώδικας.

Cash, K. (1983). Designing and using simulation for training. Technical Note, No 20. Massachusetts Univ. Amherst, Center for international Education.

Cohen, L. & Manion, L. (1997) Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, μτφρ. Χρ. Μητσοπούλοu & Μ. Φιλοπούλου. Αθήνα: Έκφραση, Εκπαιδευτική Βιβλιοθήκη.

Criticos, C. (1993). Experiential learning and social transformation for a post-apartheid Learning Future. In D. Baud, R. Cohen & D. Walter (Eds.), Using experience for learning.

Culley , S. (1991). lntergrative counselling skills in action. London, Newbury Park, New Delhi: Sage Publications.

Δεδούλη, Μ. (1998). Η Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Ένα πρόγραμμα βιωματικής αναστοχαστικής διαδικασίας. Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή ΕΚΠΑ.

Δεδούλη, Μ. & Μαρμαρινός, Ι. (2011). Στοιχεία της προσωπικής θεωρίας μελλόντων εκπαιδευτικών - όπως αναδύονται από πολυτροπικά κείμενα (προβολικά σχέδια και λόγο. Στο Μ. Πουρκός και Ε. Κατσαρού (Επιμ.), Βίωμα, μεταφορά και πολυτροπικότητα: εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση. Θεσσαλονίκη: Νησίδες

Dewey, J. (1930). Πώς σκεπτόμεθα, μτφρ. Γ. Κατσαμά. Αθήνα: Λαμπρόπουλος.

Diamond, P. (1991). Teacher education as transformation. A psychological perspective. Milton Keynes – Philadelphia: Open University Press.

Donlan, D. (1983). The Effects of two models of staff development on self awareness and attitudes of teachers with internal and external locus of control. Journal of Experimental Education, 51 (3), 109-113.

Elbaz, F. (1987). Teachers' knowledge of teaching: strategies for reflection. In J.Smyth (Eds.), Educating teachers. Changing the nature of pedagogical knowledge. New York: Falmer Press.

Ellis, R. (1986). Activities and procedures for teacher training. ELT Journal, 40 (2), 91-99.

Evans, N. (1994). Experiential learning for all. New York, London: Cassell.

Flanagan, J. (1954). The critical incident technique. Psychological Bulletin, 51 (4), 327-358.

Gaulejac, V. (1994). Για μια κλινική κοινωνιολογία: έρευνα για την ταξική νεύρωση. Στο Κ. Ναυρίδης (Επιμ.), Κλινική κοινωνική ψυχολογία. Αθήνα: Παπαζήσης.

Glassberg, S. & Oja S. (1981). A developmental model for encancing teachers' personal and Professional growth. Journal of Research and Development in Education, 14 (2), 59-70.

Goodson, Ι. (1995). Στηρίζοντας τη φωνή του εκπαιδευτικού: Η ζωή του εκπαιδευτικού και η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Στο Α. Hargreaves & Μ. Fullan (Eds.), Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Αθήνα: Πατάκης.

Hamilton, V. (1976). Role play and deception: a re-examination of the controversy. Journal for the Theory of Social Behaviour, 6, 233-50.

Hargreaνes, Α. & Fullan, Μ. (1995). Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών, μτφρ. Π. Χατζηπαντελή. Αθήνα: Πατάκης.

Ιtskowitz, R., Alon, M. & Strauss, H. (1989). Increasing sensitivity in teachers toward pupils' behavior by means of structured sensitivity training. Small Group Behavior, 20 (3), 302-319.

Κατάκη, Χ. (1991). Προβληματισμοί και αναζητήσεις στο χώρο της ψυχικής υγείας: ενοποιητικές, μεταθετικές προσεγγίσεις. Ψυχολογικά Θέματα, 4 (2), 187-194.

Kelly, G. (1955). The psychology of personal constructs. London, New York: Routledge.

Κλεάνθους-Παπαδημητρίου, Μ. (1952). Η Νέα αγωγή. Θεωρία και μέθοδοι. Αθήνα: αυτοέκδοση.

Kohut, S. (1976). Psychodrama techniques. College-Student Journal, 10 (2), 114-115.

Kolb, D. (1984). Experiential learning. Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, New Jersey: Pentice-Hall.

Lamb, H. (1971). Role-playing in the classroom. Encyclopedia of Education, 7, 560-565. Macmillan & Free Press.

Levy, S. (1950). Figure drawing as a projective test. In L. Abt & L. Bellac (Eds.), Projective psychology. Clinical approaches to total personality. New York: Alfred Knopf.

Louden, W. (1995). Κατανοώντας το στοχασμό μέσω της έρευνας συνεργασίας. Στο Α. Hargreaves & Μ. Fullan (Εds.), Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Αθήνα: Πατάκης.

Μακρυνιώτη, Δ. (1994). Η υπό διαπραγμάτευση σχολική τάξη. Στο Ι. Σολομών & Γ. Κουζέλης (Επιμ.), Πειθαρχία και γνώση. Αθήνα: Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου.

Ματσαγγούρας, Η. (1996). Θεωρία της διδασκαλίας. Η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικοκριτικής ανάλυσης. Αθήνα: Συμμετρία.

Megarry, J. (1985). Simulation and gaming in education. International Encyclopedia of Education, 8, 4575-4584. Pergamon Press

Melnick, S. (1991). High school staff development: matching activities to outcomes. NASSP Bulletin, 60-64.

Mezirow, J. (1991). Transfomative dimensions of adult learning. San Francisco: The Jossey-Bass,Higher & Adult Education Series.

Molnar, A. & Lindquist, B. (1993). Προβλήματα συμπεριφοράς στο Σχολείο. Οικοσυστημική προσέγγιση. Α. Καλατζή-Αζίζι (Επιμ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Neelands, J. & Goode, T. (2000). Structuring drama work. Cambridge: Cambridge University Press.

Ντιούι, Τζ. (1938,1989). Εμπειρία και Εκπαίδευση, μτφρ. Λ. Πολενάκης. Αθήνα: Γλάρος.

Pages, M. (1997). Μια πολύπλοκη προσέγγιση της ταυτότητας. Σκέψεις σχετικά με μια αυτοβιογραφική ανάλυση. Στο Κ. Ναυρίδης & Ν. Χρηστάκης (Επιμ.) Ταυτότητες. Ψυχοκοινωνική συγκρότηση. Αθήνα: Καστανιώτης.

Παπαγαρυφάλλου, Κ. (2012). Αξιοποιώντας την τέχνη, ενεργοποιώντας τη φαντασία: Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας με εργαλείο την τέχνη του κινηματογράφου. Αθήνα: Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή Εργασία ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.

Postle , D. (1993). Putting the heart back into learning. In D. Boud, R. Cohen & D. Walker (Eds.), Using Experience for learning. Mylton Keynes: The Society for Research into Higher Education and the Open University Press.

Πουρκός, Μ. (1997). Ο ρόλος του πλαισίου στην ανθρώπινη επικοινωνία, την εκπαίδευση και την κοινωνικο-ηθική μάθηση. Η οικο-σωματική βιωματική προσέγγιση ως εναλλακτική πρόταση στο γνωστικισμό: προς μια βιωματική, ευρετική και επικοινωνιακή ψυχοπαιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.

Rogers, C. (1970, 1991). Ομάδες συνάντησης. Αυτογνωσία-ψυχολογία των ομάδων-επικοινωνία, μτφρ. Α. Ντούργα. Αθήνα: Δίοδος.

Ryan, C., Jackson, B. & Levinson, E. (1986). Human relations skills training in teacher education: the link to effective practice. Journal of Counselling and Development, 65, 114-116.

Schniedewind, N. (1978). Group processes in education. A cross-age affective education project. College Student Journal, 12 (1), 92-99.

Thatcher, D. (1990). Promoting learning through games and simulations. Simulation and gaming, 21, 262-273.

Wallace, W. (1989). Personal-professional growth: self situation and teacher image. Ph.D. Thesis, University of Toronto.

Watzlawick, P. (1986). Η γλώσσα της αλλαγής. Στοιχεία θεραπευτικής επικοινωνίας, μτφρ. Α. Νίκας. Αθήνα, Κέδρος.

Weissglass, J. (1991). Teachers have feelings: what can we do about it?. Journal of Staff Development, 12 (1), 28-33.

Willke, H. (1996). Εισαγωγή στη συστημική θεωρία, μτφρ. Ν. Λίβος. Αθήνα: Κριτική.