Διαδραστικές σχέσεις συμμετεχόντων στο πλαίσιο της επιμορφωτικής διαδικασίας: δομικά χαρακτηριστικά και λειτουργικές δυνατότητες, μέσω της παρουσίασης σχεδιαστικού διδακτικού “παραδείγματος”
Περιεχόμενα
Περίληψη
Το κείμενο που ακολουθεί εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της επιμόρφωσης ενηλίκων, με ιδιαίτερη αναφορά στο επίπεδο, το είδος αλλά και τον τρόπο επίτευξης της αλληλεπιδραστικής επικοινωνιακής σχέσης μεταξύ επιμορφωτή και επιμορφούμενου, καθώς και μεταξύ των επιμορφούμενων. Η κύρια αναζήτηση σε αυτή τη σχέση αφορά αφενός στο είδος της αλληλεπίδρασης που αναπτύσσετται κατά τη διαδικασία προσέγγισης των επιμορφούμενων από τoν επιμορφωτή και, αφετέρου στο είδος της αλληλεπίδρασης μεταξύ των επιμορφούμενων. Ως εκ τούτου, στο παρόν κείμενο η κεντρική εστίαση δε δίνεται στο αξιακό νόημα της επιμόρφωσης αλλά στο είδος του κοινωνικού δικτύου, των διαπροσωπικών σχέσεων και σε όλα τα σχετικώς συντελούμενα στη διδακτική επιμορφωτική διαδικασία, ώστε να να καταστεί αποτελεσματική η επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών και στόχων της όλης επιμορφωτικής προσπάθειας στην οποία εμπλέκονται οι επιμορφούμενοι
Λέξεις κλειδιά: επιμόρφωση, αλληλεπίδραση, διδακτική, εμπειρία, επικοινωνία
Abstract
The main emphasis in the following text is integrated in the broader context of adult education, with a particular reference to the level, type and the way by which an interactive, communicative relationship among the trainer and trainees and yet between the trainees is achieved. This relationship's main pursuit refers basically to parameters of interaction which are developed in the procedure during which the trainer approaches the trainees and the internal relations among trainees. Hence, in this text the overriding focus is not given to leverage meaning of training, but to the type of a social network, interpersonal relationships and to everything that contributes in teaching educational procedure in order to become effective as far as the fulfilment of intended aims and objectives of training's attempt in which trainees are engaged is concerned.
Key words: teaching, differentiation, cooperation, interaction