Page 14-15 - Diapolis

Basic HTML Version

ΓΙΑΤΙ ΥΛΟΠΟΙHΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ
ΠΡΟΓΡAΜΜΑΤΑ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚHΣ
ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗΣ
Σε
104 σχολεία
εφαρμόστηκαν κατά την
περσινή σχολική χρονιά τα
Προγράμμα-
τα Ψυχολογικής Υποστήριξης
. Οι ψυ-
χολόγοι επισκέπτονταν δύο φορές την
εβδομάδα σχολικές μονάδες όλων των
βαθμίδων και παρείχαν στήριξη όχι μόνο
σε
8.566
μαθητές άλλων χωρών αλλά και
σε 10.109 γηγενείς μαθητές. Οι μαθητές
παρακολούθησαν προγράμματα πρόληψης
που εφάρμοσαν οι ψυχολόγοι μέσα στις
σχολικές τάξεις έχοντας ως στόχους την
άρση των στερεοτύπων, την αποδοχή της
διαφορετικότητας, την αντιμετώπιση της
επιθετικότητας και του σχολικού εκφο-
Σε 91 σχολεία, 182 εκπαιδευτικούς και
15.565 οικογένειες αλλογενών και παλιν-
νοστούντων μαθητών και μαθητών ελλη-
νικής καταγωγής δόθηκε η δυνατότητα για
το σχολικό έτος 2012-2013 να εμπλακούν
σε Πλαίσιο Ολοκληρωμένης Παρέμβασης
που αφορά τη σύσφιξη των σχέσεων της
σχολικής κοινότητας με τις οικογένειες
των μεταναστών και το άνοιγμά της στην
κοινωνία.
Εκτός από την επιμόρφωση των εκπαι-
δευτικών που ανέλαβαν ρόλο συντονιστή
στα σχολεία, εφαρμόστηκε από τους εκ-
παιδευτικούς συμβουλευτική προς τους
γονείς. Στο πλαίσιο της συμβουλευτικής
ο εκπαιδευτικός εμψυχώνει το γονέα για
την ομαλή ένταξη και κοινωνικοποίηση
του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον και
τη βελτίωση των σχολικών επιδόσεων.
Επιπλέον, υλοποιήθηκε διδασκαλία 20
ωρών ελληνικής γλώσσας στους γονείς
βισμού αλλά και την καταπολέμηση του
σχολικού άγχους. Επιπλέον, τους δόθηκε
η δυνατότητα να απευθυνθούν στους ψυ-
χολόγους για θέματα σχετικά με τη σχολι-
κή τους ζωή. Εκτός από τους μαθητές οι
ψυχολόγοι παρείχαν συμβουλευτική στους
εκπαιδευτικούς και στους γονείς (ατομικά
ή ομαδικά) με στόχο την ευαισθητοποίη-
ση και ενημέρωσή τους προς όφελος των
μαθητών.
Στις 13 - 15 Δεκεμβρίου 2013 υλοποιή-
θηκε με μεγάλη επιτυχία από τη δράση
«Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης»
σε συνεργασία με την Ένωση για τα δικαι-
ώματα του Ανθρώπου συμπόσιο με θέμα:
«Μεταναστευτικές διαδρομές: σχολικοί
σταθμοί και ψυχοκοινωνικές αποσκευ-
ές».
Εκτός από τις πολύ ενδιαφέρουσες
εισηγήσεις, στο συμπόσιο πραγματοποιή-
θηκαν 3 εργαστήρια στα οποία μπορούσαν
να πάρουν μέρος εκπαιδευτικοί και επαγ-
γελματίες ψυχικής υγείας.
για την εξοικείωσή τους με το «γλωσσάρι
της σχολικής ζωής», συλλέχθηκε πολιτι-
σμικό υλικό από παιδιά και γονείς για την
ανάδειξη όλων των χωρών, ενώ μεταφρά-
στηκε κάποιο μέρος του από και προς τα
ελληνικά. Καταλυτικό ρόλο στη δράση
«Σύνδεση σχολείου και κοινότητας» έπαι-
ξαν και οι «διαπολιτισμικοί διαμεσολαβη-
τές», οι οποίοι εκτός από τη μετάφραση
του υλικού, πραγματοποίησαν διερμηνεία
για την υποβοήθηση της επικοινωνίας
γονέων που δεν μιλούσαν την ελληνική
γλώσσα. Τέλος, με τη λειτουργία του «Δι-
κτύου Ξενία» δόθηκε η δυνατότητα στα
μέλη να ανταλλάξουν πληροφορίες, από-
ψεις, καλές ή/και αρνητικές πρακτικές, να
αναζητήσουν βοήθεια και να συντονίσουν
τις ενέργειες, αναπτύσσοντας δομές και
σχέσεις, οι οποίες θα υφίστανται και μετά
την ολοκλήρωση του Προγράμματος.
ΣΥΝΔΕΣΗ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ-
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ