Page 18 - Diapolis

Basic HTML Version

A´ ΜΕΡΟΣ
|
Το μουσείο ήταν τέλειο!
16
Μετά την επίσκεψη - Ενδεικτικές δραστηριότητες
¢
Φεύγοντας, μην κλείσετε την πόρτα πίσω σας. Συνεχίστε την επικοινωνία και μετά την επίσκεψη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες γρά-
φουν μια ευχαριστήρια επιστολή αναφέροντας τα θετικά της επίσκεψης. Στείλτε υλικό από τις δραστηριότητές σας στον πολιτιστικό
χώρο που σας φιλοξένησε μόνο αφού σας ζητηθεί.
¢
Αντισταθείτε στον πειρασμό να ρωτήσετε τους μαθητές/τριες “τι έμαθαν” (γνωστικοί στόχοι), αλλά “τι ένιωσαν” (συναισθηματικοί
στόχοι) κι “αν άλλαξαν γνώμη” (αξιακοί στόχοι). Αν θέλετε να εισπράξετε αυθόρμητες απαντήσεις, χρησιμοποιείστε τη μέθοδο του
καταιγισμού ιδεών και αποφύγετε τη συμπλήρωση φύλλου αξιολόγησης.
¢
Δώστε την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να μιλήσουν γι’ αυτά που τους άρεσαν ή δεν τους άρεσαν στον χώρο πολιτισμού ή τι θα
άλλαζαν στις δράσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν. Αναζητήστε αναπάντητα ερωτήματα ή απορίες οι οποίες γεννήθηκαν. Ίσως
αποτελέσουν αφορμή για το ξεκίνημα της επόμενης επίσκεψης.
¢
Αποφύγετε τις δραστηριότητες οι οποίες μοιάζουν με καθημερινές σχολικές ασκήσεις. Σχεδιάστε δράσεις οι οποίες περιλαμβά-
νουν ποικιλία μορφών έκφρασης και παιχνίδια (δραστηριότητες εικαστικές, κίνησης, μουσικής και ήχων, θεατρικό παιχνίδι, δημι-
ουργική γραφή).
¢
Παίξτε το παιχνίδι των δημοσιογράφων. Τα παιδιά - δημοσιογράφοι, με τη βοήθεια του μαγνητόφωνου, παίρνουν συνεντεύξεις
από τα παιδιά - επισκέπτες ή από άλλους επισκέπτες. Οι συνεντευξιαζόμενοι μπορεί να είναι οι υπεύθυνοι του χώρου, άνθρωποι
μεγάλης ηλικίας που θυμούνται τον χώρο πολιτισμού όπως ήτανε παλιά, καθώς και άτομα που συνδέονται με τη ζωή του χώρου,
φύλακες, εργάτες κ.ά. Οι απαντήσεις ακούγονται στην τάξη σχολιάζονται και καταγράφονται σε κείμενα.
¢
Σχεδιάστε τη διαφημιστική καμπάνια του χώρου ως υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων. Μετά από “παραγγελία” του διευθυντή δημιουρ-
γήστε την αφίσα, το ενημερωτικό φυλλάδιο και τον κατάλογο με εικόνες και κείμενα.
¢
Αναδείξτε την ομορφιά, τη μοναδικότητα ή τη μεγαλοπρέπεια του κτηρίου και των εκθεμάτων, φωτογραφίζοντάς τα (αν σας επιτρα-
πεί). Δημιουργήστε οπτικοακουστικές παρουσιάσεις με εικόνα, λεζάντες και ήχο, χρησιμοποιώντας λογισμικό παρουσίασης (Power
Point, Movie Maker κ.ά.).
¢
Οργανώστε μια μικρή έρευνα ρωτώντας τους περίοικους ή τους περαστικούς και καταγράφοντας τις γνώσεις ή τις απόψεις τους
για τον χώρο. Επεξεργαστείτε τις απαντήσεις και παρουσιάστε τα αποτελέσματα με ιστογράμματα στο πρόγραμμα Excel.
¢
Παρουσιάστε τον χώρο πολιτισμού δημιουργώντας ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές.
¢
Σχεδιάστε δράσεις με αφορμή τα εκθέματα:
¢
Ζητήστε από τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές/τριες να φέρουν και να παρουσιάσουν στην τάξη φωτογραφίες
πολιτιστικών χώρων της χώρας καταγωγής τους.
¢
Σχηματίστε την εικόνα του κτηρίου κολλώντας αταίριαστα υλικά: κομμάτια εφημερίδων και περιοδικών, φωτογραφίες κ.ά.
¢
Μεγεθύνετε φωτοαντιγραφικά μια φωτογραφία του κτηρίου ή κάποιου εκθέματος, κόψτε την στη μέση (κάθετα ή διαγώνια) και
κολλήστε το μισό κομμάτι πάνω σε λευκό χαρτί. Τα παιδιά θα ολοκληρώσουν την κομμένη εικόνα, θα την επεκτείνουν ή θα την
αλλάξουν τελείως, όπως αυτά θέλουν, σκιτσάροντας ή ζωγραφίζοντας με υλικά που τα ίδια θα διαλέξουν.