91
«Επαφή των μαθητών μέσω της διδασκαλίας λογοτεχνικών κειμένων με τη
μετανάστευση. Γνωριμία με τον κινηματογράφο και τις κινηματογραφικές
τεχνικές.
α.
25-11-2011.
Μελέτη από το βιβλίο του Ντίνου Δημόπουλου «Τα
δελφινάκια του Αμβρακικού» του αποσπάσματος «Ο Σαρλό και
τ’ αθάνατο νερό». Το κείμενο επιλέχτηκε γιατί με το απόσπασμα
που παρουσιάζεται στο σχολικό βιβλίο οι ήρωες επισκέπτονται
κινηματογράφο και παρακολουθούν την ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν
«Τοχαμίνι». Παράλληλα, τοβιβλίο «Ταδελφινάκια τουΑμβρακικού»
έχει γυριστεί ταινία με ομώνυμο τίτλο από το συγγραφέα του, το
σκηνοθέτη Ντίνο Δημόπουλο. Οι μαθητές ήρθαν σε μια πρώτη
επαφή με την αρχή του κινηματογράφου και δόθηκε η αφορμή να
συζητηθεί η σχέση τους με τον κινηματογράφο.
β.
02-12-2011.
Παρακολούθηση στο σχολείο της ταινίας του
Τσάρλι Τσάπλιν: «Το χαμίνι». Οι μαθητές γνώρισαν το βουβό
κινηματογράφο και τη δύναμη της εικόνας.
γ.
09-12-2011.
Μελέτη του αποσπάσματος «Ο δρόμος για
τον Παράδεισο είναι μακρύς» του ομότιτλου επιστολικού
μυθιστορήματος της Μαρούλας Κλιάφα. Στο απόσπασμα γίνεται
αναφορά στον αρνητικό και θετικό τρόπο αντιμετώπισης μια
αλβανικής οικογένειας μεταναστών από τους Έλληνες. Με
το κείμενο δόθηκε η αφορμή να ξεκινήσει η συζήτηση για τη
μετανάστευση και τις αιτίες της. Η συζήτηση εστιάστηκε κυρίως
στον ψυχικό κόσμο τόσο των συγκεκριμένων ηρώων όσο και των
μεταναστών γενικά. Για την καλύτερη προσέγγιση του ψυχικού
κόσμου της ηρωίδας του κειμένου εφαρμόστηκε παιχνίδι ρόλων.
δ.
16-12-2011.
Μελέτη του ποιήματος-δημοτικού τραγουδιού του
Ιωάννη Βηλαρά «Πουλάκι». Παράλληλα με το κείμενο μελετήθηκε
η διαχρονικότητα της μετανάστευσης. Έγινε σύνδεση με τον α΄ και
β΄ αποικισμό που διδάσκονται στην Ιστορία.
ε.
23-12-2011.
Μελέτη διαφόρων τραγουδιών της ξενιτιάς. Οι
μαθητές ασχολήθηκαν σε ομάδες με δημοτικά τραγούδια,
αμανέδες, ρεμπέτικα, έντεχνα και λαϊκά. Κάθε ομάδα μελέτησε
τέσσερα τραγούδια από τις παραπάνω κατηγορίες. Εντοπίστηκαν
οι θεματικές του κάθε τραγουδιού και επισημάνθηκαν τα
συναισθήματα των ηρώων, τα οποία καταγράφτηκαν στον πίνακα.
Κάθε ομάδα επέλεξε τουλάχιστον ένα τραγούδι που το ακούσαμε
όλοι μαζί στην τάξη.
στ.
13-01-2012.
Παρακολούθηση της ταινίας του Τζουζέπε Τορνατόρε
«Σινεμά ο Παράδεισος». Με την προβολή της ταινίας έγινε
ιστορική αναφορά στον κινηματογράφο, στις αίθουσες προβολής
και στη σχέση του κοινού με τον κινηματογράφο, φτάνοντας ως τις
ημέρες μας με το κατ’ οίκον DVD ή τις ταινίες στο διαδίκτυο».
Από τη γραπτή αναφορά του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, το οποίο
συνεργάστηκε με το Μουσείο Κινηματογράφου με θέμα τη μετανάστευση.