90
Η μουσειακή επίσκεψη θα πρέπει να συνδέεται με κάποιο τρόπο με το
Πρόγραμμα Σπουδών και να εντάσσεται σε συγκεκριμένο γνωστικό
πλαίσιο, ώστε να έχει νόημα για τους μαθητές. Συνήθως η επίσκεψη σε
αρχαιολογικά μουσεία συνδέεται με το αντίστοιχο μάθημα της Ιστορίας.
Ωστόσο, μπορεί να συνδεθεί και με άλλα γνωστικά αντικείμενα ή ακόμη
και με άλλου είδους προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο.
Σύνδεση με πρόγραμμα σπουδών
«Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδέεται με την
Ερευνητική Εργασία με τίτλο «Η πόλη της Θεσσαλονίκης μέσα από
τα μάτια των εφήβων μεταναστών» του τμήματος Α4 του Γ.Ε.Λ.
Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης».
Από τη γραπτή αναφορά του Γ.Ε.Λ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το οποίο συνεργάστηκε με το Μακεδονικό
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του μαθήματος
της Ερευνητικής Εργασίας στην Α΄ Λυκείου. Εμπλέκει το μάθημα της
Γλώσσας και της Ιστορίας, την εικαστική έκφραση, τη δημιουργική
γραφή, τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Συνδέεται επίσης
με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius στο οποίο συμμετέχει
το Διαπολιτισμικό ΓΕΛ Ευόσμου για τα έτη 2011-2013 με θέμα τη
«Διαπολιτισμικότητα μέσα από τα Μουσεία».
Από τη γραπτή αναφορά του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ευόσμου, που
συνεργάστηκε με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
«Το πρόγραμμα εντάσσεται στα πλαίσια του Πολιτιστικού
Προγράμματος που εκπονείται από την τάξη με τίτλο «Τα μνημεία
της πόλης μας». Επίσης, εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα
eTwinning με τίτλο “Mapping our cities’ monuments” που
πραγματοποιείται σε συνεργασία με σχολεία της Σουηδίας
(Hjortsbergskolan, Ljungby) και της Πορτογαλίας (Escola Básica de
Santa Maria, Beja in Portugal). Για την υλοποίησή του αξιοποιήθηκε
ο χρόνος της Ευέλικτης Ζώνης».
Από τη γραπτή αναφορά του Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου
Αλσούπολης, που επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου και τον
Αρχαιολογικό Χώρο Σουνίου.
«Πριν την ημερίδα της Αθήνας, είχαμε ξεκινήσει με τα παιδιά το
θεατρικό έργο: «οι Όρνιθες… στο σημερινό μας κοτέτσι», ενταγμένο
στις πολιτιστικές δραστηριότητες του σχολείου, και με διαθέσιμες
ώρες από το μάθημα της Θεατρικής αγωγής και από την Ευέλικτη
ζώνη. Με τη συμμετοχή μας όμως στο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση
αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», άλλαξε ριζικά η
στοχοθεσία της διασκευής των Ορνίθων και έγινε προσπάθεια να
μελετήσουμε την αρχαιότητα εντάσσοντας στοιχεία της στο έργο.
Έτσι, το πρόγραμμα διευρύνθηκε με τη συμμετοχή των μαθημάτων
της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών, της Κοινωνικής και Πολιτικής
Αγωγής (δομή της κοινωνίας, πολιτικές και ανθρώπινες σχέσεις,
συγκρούσεις και αντιπαλότητες), αλλά και της Φυσικής αγωγής
(χορογραφία)».
Από τη γραπτή αναφορά του 1
ου
Δημοτικού Σχολείου Εχιναίων, που
επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Λαμίας.