64
Η συνέντευξη είναι μία μέθοδος που χρησιμοποιούν οι κοινωνικές
επιστήμες για να αντλήσουν ερευνητικά δεδομένα. Η συλλογή αυτών των
δεδομένων γίνεται με άμεση λεκτική επικοινωνίαμεταξύαυτού που παίρνει
και αυτού που δίνει τη συνέντευξη. Το δυνατό σημείο της συνέντευξης
είναι η αμεσότητα και η δυνατότητα εμβάθυνσης, το αδύνατο σημείο της
η υποκειμενικότητα.
Στις συνεντεύξεις που πήραν οι μαθητές του 6ου Διαπολιτισμικού
Δημοτικού Σχολείου Κορδελιού από τους παππούδες τους στη διάρκεια
της συνεργασίας τους με το ΛΕΜΜΘ διερεύνησαν τον τόπο διαμονής σε
σχέση με τον τόπο προέλευσης και καταγωγής.
Οι μαθητές του 2ου Εσπερινού Γυμνασίου Αθηνών, κατά την υλοποίηση
προγράμματος σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,
διερεύνησαν τις γευστικές προτιμήσεις των πελατών δύο εστιατορίων που
βρίσκονται κοντά στο σχολείο τους.
Συνέντευξη
«- Είστε χρόνια στην Ελλάδα;Ήρθατε απ’ την Ελλάδα;
- Ε…εδώ γεννήθηκα, στην Ελλάδα.
- Από ποιο μέρος δηλαδή;
- Απ’ τη…Δράμα, από ένα χωριό, το Νευροκόπι.
- Ποιος ήταν ο λόγος που φύγατε από τον τόπο σας;
- Εεε...λόγω φτώχειας (γέλιο). Μη νομίζετε ότι τώρα μόνο είναι φτώ-
χεια. Και τότε ήταν. Και ήρθαμε δήθεν για καλό στη Θεσσαλονίκη, στη
μεγάλη πόλη για να...για καλύτερη ζωή δηλαδή, τάχα της…
- Πώς ήταν ο τόπος που γεννηθήκατε;
- Ε.. χωριουδάκι ήταν, ε καλά πώς ήτανε. Το χωριό είναι ωραίο.
- Πώς ήταν το σπίτι που μένατε; Τα έπιπλα;
- Το σπίτι μας ήτανε παλιό. Το είχανε φτιάξει οι Τούρκοι που καθόντα-
νε εδώ πέρα, πολύ παλιό. Και όταν φύγανε αυτοί στην Τουρκία πήγαμε
εμείς και καθόμασταν σ’ αυτά τα σπίτια. Μας το ’δωσε το κράτος δηλα-
δή. Κατάλαβες; Καλό, παλιό σπίτι ναι μεν αλλά, παλιό χτισμένο δηλαδή.
Μεγάλο σπίτι ήτανε, ήτανε αδελφικό αυτό.
- Πόσα άτομα μένατε εκεί μέσα;
-( Γέλιο)..Δώδεκα.. Παππούδες, γιαγιάδες, θείοι.. όλοι μαζί (γέλιο)».
Απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη, που πήραν μαθητές του 6
ου
Διαπολιτισμικού
Δημοτικού Σχολείου Κορδελιού, το οποίο συνεργάστηκε με το Λαογραφικό και
Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης.
«-Από πού και πότε ήρθατε;
-Εγώ ήρθα απ’ τη Ρωσία και.. χίλια εννιακόσια…ενενήντα.
- Ποιος ήταν ο λόγος που σας έκανε να φύγετε από τον τόπο σας; Γιατί
ήρθατε στην Ελλάδα;
- Για τη πατρίδα…νομίζαμε ότι ήταν εδώ αυτή είναι η πατρίδα μας.
- (Άλλος μαθητής)Δηλαδή θέλατε να έρθετε εδώ;
- Ναι
- Μιλήστε μας λίγο για τον τόπο που γεννηθήκατε
- Εγώ γεννήθηκα στη Ρωσία…σ’ ένα χωριό που έλεγε…Ουζούλ Αγάτς. Στη
Ρωσία ναι…
- (Τρίτο πρόσωπο, άντρας στο βάθος) Καζακστάν είναι.
- Καζακστάν ναι. Στη Ρωσία είναι, ο.. όλα Ρωσία ήτανε.
- (Τρίτο πρόσωπο, άντρας στο βάθος) Ναι όλα Ρωσία ήτανε
- Στο Καζακστάν που έλεγε το χωριό Ουζούλ Αγάτς.
- Περιγράψτε μας τον τόπο που γεννηθήκατε.Ήτανε πόλη, χωριό;
- Όχι, ήτανε χωριό.
- (Άλλος μαθητής) Και πώς ήτανε μέσα;
- Ε.. το χωριό ήτανε καλό…εντάξει.Δεν ήτανε πολύ μεγάλο αμά είχαμε και
σχολείο είχαμε παιδικό σταθμό».
Απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη που πήραν μαθητές του 6ου Διαπολιτισμικού
Δημοτικού Σχολείου Κορδελιού, το οποίο συνεργάστηκε με το Λαογραφικό και