A´ ΜΕΡΟΣ
|
Το μουσείο ήταν τέλειο!
12
Υπό το πρίσμα αυτό άρχισαν εδώ και λίγα χρόνια και τα ελληνικά μουσεία να στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς την πολυπολιτισμι-
κή διάσταση της μουσειακής αγωγής και να εκπονούν σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα
9
. Προς την κατεύθυνση αυτή πιστεύουμε
ότι έχουμε συμβάλει ουσιαστικά όλοι οι συνεργάτες της υποδράσης
«Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Μαθητών»
στο πλαίσιο του έργου
«Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών», φέρνοντας συστηματικά κοντά, ίσως για πρώτη φορά, τα σχολεία και τα
μουσεία, από τη συνεργασία των οποίων προέκυψαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα προγράμματα και καλές πρακτικές
10
.
icom.museum/fileadmin/user_upload/pdf/2005/nakou.pdf.
9. Για μια σύντομη αλλά περιεκτική αναφορά στο θέμα βλ. Γκότσης, Στάθης (2008), «Το Μουσείο στη δίνη της ‘παγκοσμιοποίησης’ και της ‘πολυπολιτισμικότητας’»,
Ilissia, 3, σσ. 40-51, προσβάσιμο στο: http://www.diapolis.auth.gr/diapolis_files/drasi9/ypodrasi9.5/Το%20μουσείο%20στη%20δίνη7.pdf. Για μια σύντομη επισκό-
πηση του σχετικού προβληματισμού από την πλευρά ελληνικών μουσείων βλ. ηλεκτρονικό περιοδικό Monumenta, τχ. 3, Βιοποικιλότητα / Διαπολιτισμικότητα (αφιέ-
ρωμα), προσβάσιμο στο: http://www.monumenta.org/article_list.php?IssueID=4&lang=gr&CategoryID=3.
10. Βλ. σχετικά http://www.diapolis.auth.gr/index.php/2013-10-17-09-04-30.