Page 54 - Diapolis

Basic HTML Version

52
Πολλοί μαθητές και μαθήτριες, ιδιαίτερα στην εφηβική ηλικία, αισθάνονται
αμήχανα σε σχέση με το σώμα και τα συναισθήματά τους. Αισθήματα
μειονεκτικότητας και ντροπής είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν σε παιδιά
που πρόσφατα μετακινήθηκαν σε άλλη χώρα και κόπηκαν οι δεσμοί τους
με αγαπημένα πρόσωπα, όπως συγγενείς και φίλους, με αγαπημένα ζώα
και αντικείμενα ή με χώρους όπου αισθάνονταν ασφαλή.
Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό στο μουσείο να δοθεί η ευκαιρία σε αυτά τα
παιδιά να εκφραστούν μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες, κερδίζοντας
ή ανακτώντας τη χαμένη τους αυτοπεποίθηση.
Από τη γραπτή αναφορά του 1ου Δημοτικού σχολείου Μουδανιών
που συνεργάστηκε με το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Μαθητές του Γυμνασίου Σκιάθου κατά την επίσκεψή τους στο Σπίτι
- Μουσείο Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη φωτογράφισαν τα εξώφυλλα
των έργων που είχε μεταφράσει ο συγγραφέας.
Ενίσχυση αυτοπεποίθησης

Μαθήτριες του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ευόσμου, που συνεργάστηκε
με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, παρουσιάζουν τον εαυτό
τους με λόγο και εικόνα.
«Ήταν ένα κορίτσι που γεννήθηκε στην Αλβανία και έζησε εκεί για 15 χρό-
νια. Μόνο που μια μέρα η οικογένειά της αποφάσισε να έρθει να ζήσει
στην Ελλάδα.Ήταν πολύ δύσκολο γι αυτήν να αποχωριστεί τη χώρα της,
το σχολείο της, τους φίλους και όλους τους συγγενείς της. Όμως η ζωή
έτσι έφερε ταπράγματα και τώρα η κοπέλα, εδώκαι δύο χρόνια, ζει στην
Ελλάδα. Είναι ευτυχισμένη που είναι με την οικογένειά της και κάθε μέρα
είναι και πιο πολύ δεμένοι και ό,τι δυσκολία έχουν την αντιμετωπίζουν
μαζί. Παρ΄ όλα αυτά η κοπέλα ονειρεύεται πως μια μέρα θα επιστρέψει
στη χώρα της».
«Είναι ένα απλό κορίτσι. Της αρέσει ο χορός. Της αρέσει να χορεύει χιπ
χοπ και ραπ και δεν ξέρει τι άλλο…Συμπέρασμα: ένα απλό κορίτσι».