Page 82 - Diapolis

Basic HTML Version

80
Αποδοχή της διαφορετικότητας
«Δράση: Σύνθεση Διαγράμματος Αποτελεσμάτων (πίνακας ή χαρτί
μέτρου, μαρκαδόροι).
Μετράμε τις μονάδες διαφορετικών τροφών που συνέλεξε η κάθε
ομάδα. Βλέπουμε ότι τα ράμφη - εργαλεία που έχει η κάθε ομάδα
μπορούν να συλλέγουν με διαφορετικό ρυθμό τις διαφορετικές τροφές.
Κάποια εργαλεία μπορούν να συλλέγουν μεγάλες ποσότητες από όλες
τις τροφές, ενώ άλλα μικρότερες ποσότητες από όλες τις τροφές. Αυτό
δεν σημαίνει ότι κάποια ομάδα θα πεθάνει, απλά μπορεί η ομάδα με τη
λιγότερη τροφή να αποτελείται από πιο μικρόσωμα πουλιά. Επίσης, κάποια
ομάδα μπορεί να είναι πολύ καλύτερη σε κάποια συγκεκριμένη τροφή
σε αντίθεση με κάποια άλλη παμφάγο ομάδα. Κάποιες ομάδες μπορεί
να εμφανίζουν αλτρουισμό, δηλαδή συμπεριφορά αλληλοβοήθειας, που
είναι πολύ χρήσιμη για την καλύτερη επιβίωση του συνόλου. Ένα μέλος
μίας ομάδας μπορεί να ανακαλύψει νέους τρόπους να χρησιμοποιεί το
εργαλείο της, εισάγοντας νέες χρήσιμες συμπεριφορές, που τις μιμούνται
και τα άλλα μέλη προς όφελος του συνόλου».
Από τη γραπτή αναφορά του 35
ου
Δημοτικού σχολείου Αθηνών το οποίο
επισκέφθηκε τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος
Ευγενίδου.
Μαθητές του 35
ου
Δημοτικού σχολείου Αθηνών κατά την επίσκεψή
τους στη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του
Ιδρύματος Ευγενίδου μεταφέρουν ένα μόνο τεμάχιο τροφής
χρησιμοποιώντας διαφορετικά εργαλεία, προκειμένου να
κατανοήσουν γιατί τα ράμφη των σπίνων διαφέρουν μεταξύ τους
ανάλογα με τον τόπο διαμονής τους και το διαφορετικό είδος
διατροφής τους.
Φύλλο εργασίας που ετοίμασε η μουσειοπαιδαγωγός του
Ιδρύματος Ευγενίδου για τους μαθητές του 35
ου
Δημοτικού
Σχολείου Αθηνών.