Page 68 - Diapolis

Basic HTML Version

66
Ο χάρτης είναι μια δυσδιάστατη γραφική εικόνα και αποδίδει σε
σμίκρυνση τον γεωγραφικό χώρο με τρόπο που ο χρήστης θα ήταν
δύσκολο να αντιληφθεί με βάση την άμεση εμπειρία του, ακόμη κι αν είχε
τη δυνατότητα να επισκεφθεί αυτόν τον χώρο. Η χρήση του χάρτη δεν
είναι εύκολη υπόθεση και γι’ αυτό οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειώνονται
σταδιακά με αυτήν.
Στη διαπολιτισμική εκπαίδευση ο χάρτης αποκτά ιδιαίτερη συναισθηματική
αξία, καθώς φέρνει στο νου των αλλοδαπών μαθητών μνήμες από τη
χώρα προέλευσης και καταγωγής ή ελπίδες για τη νέα χώρα μετάβασης.
Επίσης, μέσω του χάρτη οπτικοποιούνται οι αποστάσεις, σε κλίμακα
φυσικά, και γίνονται ευκολότερα κάθε είδους συγκρίσεις. Εξάλλου, και
στη μουσειακή αγωγή ο χάρτης είναι πολύτιμος, καθώς στο παρελθόν
υπήρχαν άλλου είδους σύνορα, που έθεταν άλλες συνιστώσες για την
κοινή συμβίωση των ανθρώπων. Τέλος, στο σημερινό παγκόσμιο χωριό,
όπου οι αποστάσεις εκμηδενίζονται, η χρήση του παγκόσμιου χάρτη
γίνεται πια απαραίτητη.
Χρήση του χάρτη
«Οι μαθητές επηρεασμένοι από τη βίντεο-εγκατάσταση του Bouchra Khalili
«Mapping Journey» και τη δράση στο εργαστήριο του Μουσείου με την
απεικόνιση της διαδρομής τους στο χάρτη, ξεκίνησαν την παρουσίαση της
ερευνητικής τους εργασίας συστήνοντας τους εαυτούς τους με το όνομά
τους και τη διαδρομή που έκαναν για να φθάσουν στη Θεσσαλονίκη,
απεικονίζοντάς την στον παγκόσμιο χάρτη».
Από τη γραπτή αναφορά του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ανατολικής Θεσσαλονίκης,
που συνεργάστηκε με το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
«Παρουσίαση και επεξήγηση τουθεματικού παγκόσμιου χάρτη, φτιαγμένου
από χώμα πάνω σε έναν τοίχο του μουσείου, ο οποίος απεικονίζει τα μέρη
στα οποία ο καλλιτέχνης Δημήτρης Αληθεινός έδρασε κατακρύβοντας
συμβολικά αντικείμενα (τα μέρη σημειώνονται με αβγά, επίσης συμβολικό
αντικείμενο)».
Από τη γραπτή αναφορά του 151
ου
Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, το οποίο
συνεργάστηκε με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.