60
Πολυαισθητηριακή προσέγγιση
ΑΚΟΗ - ΟΡΑΣΗ:
«Σε χαρτί του μέτρου, με τη βοήθεια ενός cd-
player και τη χρήση κάρβουνου και λαδοπαστέλ,
οι μαθητές αναπαράγουν προεπιλεγμένα ηχητικά
ερεθίσματα και αποδίδουν τη “φόρμα” και τις
ποιότητες του ηχοχρώματος που συλλαμβάνει
ακουστικά. Τα ηχητικά ερεθίσματα κινούνται
μεταξύ βιομηχανικών ήχων, συνθέσεων
σύγχρονης μουσικής, κρότων, φωνητικών
αυτοσχεδιασμών αλλά και σύντομων μελωδικών
στοιχείων».
Από την επίσκεψη του 4
ου
Γυμνάσιου Θεσσαλονίκης
στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
ΑΚΟΗ - ΟΡΑΣΗ:
«Έτσι και η δράση που ακολούθησε στη σοφίτα
του μουσείου είχε ως στόχο την αποτύπωση της
κίνησης, του ρυθμού και της μουσικής σε μεγάλα
κομμάτια χαρτιού στους τοίχους. Αρχικά, τα
παιδιά κρατώντας με το ένα απλωμένο χέρι ένα
πινέλο με χρώμα έπρεπε να ακολουθήσουν μια
απλή κυκλική πορεία το ένα πίσω από το άλλο
με το χέρι να εφάπτεται στο χαρτί. Στη συνέχεια,
σταδιακά το σώμα λύθηκε οπότε οι γραμμές
βγήκαν από την απλή ευθεία και έγιναν καμπύλες
και τεθλασμένες, γρηγορότερες, κοφτές, σπιράλ
και, ακούγοντας πλέον τα παιδιά περισσότερο τη
μουσική, άφηναν το χέρι τους να χορέψει με το
ρυθμό».
Από τη γραπτή αναφορά του 5
ου
Νηπιαγωγείου
Διαβατών, που συνεργάστηκε με το Κρατικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης.