Page 61 - Diapolis

Basic HTML Version

59
ΑΦΗ:
Οι μαθητές του 1
ου
ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης κατά την επίσκεψή τους
στο Εθνολογικό και Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης
συμμετείχαν σε βιωματικό παιχνίδι, κατά το οποίο, στερημένοι
από την όραση και χωρίς τη δυνατότητα λεκτικής επικοινωνίας,
έπρεπε να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης καθοδηγώντας
και καθοδηγούμενοι μέσω της αφής.
Μαθητής του Γυμνασίου - Λυκείου του Ειδικού Καταστήματος
Κράτησης Νέων Αυλώνα (Ε.Κ.Κ.Ν.Α) περιεργάζεται πιάνοντας
αντίγραφο αρχαίου παιχνιδιού που έθεσαν στη διάθεσή του οι
μουσειοπαιδαγωγοί του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Η όραση και η ακοή είναι οι δύο αισθήσεις που κατεξοχήν χρησιμοποιούν
οι μαθητές μέσα στη σχολική αίθουσα για άντληση πληροφοριών. Στην
προσπάθειά τους τα μουσεία, κυρίως του εξωτερικού, να εμπλουτίσουν
τους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό τους στήνουν, τα τελευταία
χρόνια, εκθέσεις οι οποίες απευθύνονται και στις άλλες αισθήσεις των
επισκεπτών.
Στα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο
της Υποδράσης μας μουσειοπαιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί σχεδίασαν
δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και
τις άλλες αισθήσεις τους ή να συνδέσουν αισθήσεις μεταξύ τους, όπως
π.χ. την ακοή (μουσική) με την όραση (ζωγραφική). Σε τέτοιου είδους
δραστηριότητες αλλοδαποί ή γηγενείς μαθητές με χαμηλή επίδοση
μπορούν να συμμετάσχουν με μεγαλύτερη επιτυχία.
Πολυαισθητηριακή προσέγγιση