Page 40 - Diapolis

Basic HTML Version

38
Εκτός από τη νόηση και τα συναισθήματα το σχολείο σήμερα αναμένεται
να αναπτύξει και τις κινητικές και αισθητικές δεξιότητες των μαθητών. Η
σωματική έκφραση είναι πολύ σημαντική και θα πρέπει να καλλιεργηθεί
συνειδητά σε έναν κόσμο όπου όλο και λιγότερο απαιτούνται σωματικές
δεξιότητες.
Στην ημιτυπική εκπαίδευση, όπως είναι αυτή που συμβαίνει στο μουσείο,
είναι σημαντικό να περιλαμβάνονται κιναισθητικές δραστηριότητες που
προτρέπουν τους μαθητές να εκτελούν εργασίες ή να εκφράζουν τη
δημιουργικότητά τους χρησιμοποιώντας το σώμα τους. Με αυτόν τον
τρόπο οι μαθητές αποκτούν χάρη και ακρίβεια στις κινήσεις τους και
γνωρίζουν τις δυνατότητες του σώματός τους. Επιπλέον, με τις σωματικές
δραστηριότητες οι μαθητές αλλάζουν διάθεση, αποκτούν ζωντάνια και
συμμετέχουν με ευχαρίστηση στη μαθησιακή διαδικασία.
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι τέτοιου είδους δραστηριότητες για αλλοδαπούς
και παλιννοστούντες, αλλά και γηγενείς μαθητές, που ενδεχομένως
υστερούν στις ακαδημαϊκές δεξιότητες. Αυτά τα παιδιά μπορούν να
συμμετάσχουν ισότιμα σε τέτοιου είδους δραστηριότητες, δίνοντας
έκφραση σε κρυφές δεξιότητες που ενδεχομένως το τυπικό σχολικό
πρόγραμμα δε δίνει την ευκαιρία να αναδειχθούν.
Κιναισθητική διάσταση
Δεντροφύτευση από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καρδάμαινας
ύστερα από την επίσκεψή τους στο Ασκληπιείο.
Κινητικό παιχνίδι από τα παιδιά του 52
ου
Δημοτικού Σχολείου Αθηνών,
που επισκέφθηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Μαθήτριες του 8
ου
Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας ετοιμάζονται να
ζυμώσουν ψωμί κατά την επίσκεψή τους στο Αρχαιολογικό Μουσείο
Αιανής.
Τα νήπια του 2
ου
Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, που συνεργάστηκε με το
Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρεθύμνου, έγιναν «νάνοι ελέφαντες» και
περπάτησαν όπως αυτοί.
Ομαδικό γλυπτό με πρώτη ύλη το σώμα των μαθητών και μαθητριών
του 4
ου
Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κατά την επίσκεψή τους στο
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.