30
Η γλώσσα είναι ο κατεξοχήν κώδικας επικοινωνίας, η άγνοια του οποίου
μπορεί πολύ εύκολα να απομονώσει αυτόν που δεν τον κατέχει, όπως
συμβαίνει πολλές φορές με τους αλλοδαπούς μαθητές. Τα μουσεία, ιδίως
τα τελευταία χρόνια, θεωρούνται χώροι όπου μπορεί να καλλιεργηθεί η
γλώσσα όχι μόνον των αλλοδαπών αλλά και των γηγενών μαθητών.
Στο πλαίσιο της διαπολιτισμικότητας, οι μαθητές μπορούν να μάθουν
ορολογία που σχετίζεται με τα μουσεία και τα εκθέματά τους είτε στην
κυρίαρχη γλώσσα είτε στη γλώσσα των αλλοδαπών μαθητών. Κάτι τέτοιο
βοηθάει τους αλλοδαπούς μαθητές να ξαναθυμηθούν ή να μάθουν, με
τη βοήθεια των γονέων ή του διαδικτύου, κάποιες λέξεις της γλώσσας
της χώρας καταγωγής τους και έτσι να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση
γνωστοποιώντας τες στους γηγενείς ή αλλοεθνείς συμμαθητές τους. Με
αυτόν τρόπο ενθαρρύνεται και η εκμάθηση ξένων γλωσσών, κάτι που είναι
απαραίτητο στην εποχή μας.
Γλώσσες