Page 20 - Diapolis

Basic HTML Version

A´ ΜΕΡΟΣ
|
Το μουσείο ήταν τέλειο!
18
Η Πορεία της Υποδράσης 9.5:
«Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών»
Δώρα Σεϊτανίδου
Αρχαιολόγος-Παιδαγωγός
1. Η στελέχωση και η μεθόδευση για την υλοποίηση της υποδράσης
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» (2011-2013) περιλαμβάνεται η Υποδράση
9.5 «Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Μαθητών» με υπεύθυνους τον Καθηγητή Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ιστορίας της Εκπαίδευσης
στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Δημήτριο Μαυροσκούφη και την έως πρόσφατα Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων
Ελισσάβετ Μυρογιάννη-Αρβανιτίδη. Επιστημονικοί συνεργάτες της Υποδράσης είναι ο Σταύρος Γρόσδος, Σχολικός Σύμβουλος Πρω-
τοβάθμιας Εκπαίδευσης, και η Δώρα Σεϊτανίδου, αρχαιολόγος-παιδαγωγός. Η γραμματειακή υποστήριξη της Yποδράσης ανήκει στην
Ελισάβετ Σκαρπαθιωτάκη, φιλόλογο-γλωσσολόγο.
Οι εργασίες της ομάδας έργου ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2010. Στο διάστημα ως τον Ιανουάριο του 2011 οι δύο υπεύθυνοι διαμόρ-
φωσαν τους σκοπούς και στόχους, τη δομή και το οργανόγραμμα της Yποδράσης. Παράλληλα, ανατέθηκαν οι ρόλοι και οι υποχρεώ-
σεις στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
Βασικός σκοπός της Yποδράσης 9.5 ήταν η προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σε ομάδες πληθυσμού με γλωσσικές και
πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και η ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής όλων στο εκπαιδευτικό σύστημα, με έμφαση στις εκ-
παιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς. Επιμέρους στόχοι ήταν η παροχή γνώσεων και η
διαμόρφωση πρακτικών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς και υπευθύνους εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μουσεία,
αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, η καλλιέργεια περαιτέρω επαγγελματικών δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς μέσω της ισότιμης συ-
νεργασίας με μουσεία, η δημιουργία στενότερων δεσμών μεταξύ σχολείου και μουσείου, η δημιουργία οδηγού καλών πρακτικών για
τη διαπολιτισμική μουσειακή εκπαίδευση και η ενεργή και ισότιμη συμμετοχή γηγενών, αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών σε
διαπολιτισμικές εκπαιδευτικές δράσεις μέσω της γνωριμίας με τον ελληνικό πολιτισμό αλλά και με τους πολιτισμούς των αλλοδαπών
και παλιννοστούντων μαθητών.
2. Η πιλοτική εφαρμογή
Αρχικό μέλημα της ομάδας που ανέλαβε την εν λόγω Υποδράση ήταν η διερεύνηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ελληνικών
Α� ΜΕΡΟΣ