Page 48 - Diapolis

Basic HTML Version

46
Η έκφραση συναισθημάτων θεωρείται πολύ σημαντική στη μαθησιακή
διαδικασία. Στο καθημερινό μάθημα στο σχολείο αυτός είναι ένας τομέας
που συνήθως παραμελείται, καθώς το βάρος δίνεται στον γνωστικό
τομέα. Χωρίς να παραγνωρίζεται η σημασία της απόκτησης γνώσεων των
μαθητών, η καλλιέργεια του συναισθηματικού κόσμου τους θα έπρεπε να
θεωρείται εξίσου σημαντικός τομέας για την ολοκληρωμένη ανάπτυξή
τους.
Ταέργα τέχνηςπουβρίσκονται σταμουσείαδίνουν εξαιρετικάερεθίσματα,
ώστε οι μαθητές να αισθανθούν και να εκφράσουν τα συναισθήματά
τους. Χαρά, λύπη, φόβος, ενθουσιασμός, στενοχώρια, μελαγχολία. Αλλά
και συγκεχυμένα ή ανάμεικτα συναισθήματα καταγράφηκαν από τους
μαθητές και τις μαθήτριες που επισκέφθηκαν το Μουσείο Σύγχρονης
Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης». Επίσης, είναι ενδιαφέρουσα η άποψη
μιαςμαθήτριαςηοποίαένιωσεότι ηπαροχήπληροφορίαςαπομυθοποίησε
το καλλιτεχνικό έργο.
�Έκφραση συναισθημάτων
«Τα συναισθήματα που είχαμε ήταν πολλά ένα ήταν λύπη γιατί σε μια
αίθουσα ήταν ο μετανάστης και τα καμένα ξύλα του Πολυτεχνείου και
ένα ακόμα ήταν χαρά γιατί στο σχολείο καθήσαμε δίπλα στα αγάλματα
και τους λέγαμε μυστηκά και τους αγκαλιάζαμε».*
«Εμένα με εντηποσιασε τα γλυπτα όπως: ο μεταναστης και οι ταξη. Μου
αρεσαν αυτά τα δυο γλυπτα γιατι φαινοταν τοσο αληθεινα που σε τρο-
μαζαν».*
*(διατηρήθηκε η μαθητική ορθογραφία)
Κείμενα μαθητών ύστερα από την επίσκεψη του 9
ου
Διαπολιτισμικού Δημοτικού
Ιωαννίνων στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης» στο
Ελληνικό Ιωαννίνων.