Page 86 - Diapolis

Basic HTML Version

84
Η διαπολιτισμικότητα είναι η γνωριμία και αποδοχή στοιχείων άλλων
πολιτισμών ώστε να γίνει συνειδητή η αλληλεπίδραση που ούτως ή
άλλως υπάρχει ανάμεσα στους λαούς και τους πολιτισμούς. Μέσω
διαπολιτισμικών δράσεων αναμένεται ότι θα επιτευχθεί η άρση των
στερεοτύπων και των εθνικιστικών περιορισμών που εγκλωβίζουν τους
ανθρώπους σε νοητικούς και κοινωνικούς αποκλεισμούς.
Στα σχέδια εργασίας που υλοποιήθηκαν υπήρξαν ποικίλες δράσεις
διαπολιτισμικού περιεχομένου. Άλλοτε είχαμε μεικτές ομάδες με μαθητές
ποικίλης καταγωγής, άλλοτε γνωριμία με στοιχεία πολιτισμών των χωρών
καταγωγής των αλλοδαπών μαθητών, άλλοτε συνειδητή εμψύχωση
αλλοδαπών μαθητών, ώστε να ξεπεράσουν κάποιες αναστολές τους.
Αυτόπουπαρουσιάζει μεγάλοενδιαφέρονείναι ότι σεκάποιεςπεριπτώσεις
μαθητές επέλεξαν να ασχοληθούν με θέματα όχι της πατρίδας τους αλλά
άλλωνχωρών,απλώςεπειδήταβρήκανπιοενδιαφέροντα.Χαρακτηριστική
ήταν η περίπτωση των μικρών αλλοδαπών μαθητών του Δημοτικού
Σχολείου Αλσούπολης: από αυτούς άλλοι επέλεξαν τη σημαία της χώρας
καταγωγής τους και άλλοι την ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έτσι
την Οδηγία του Συμβουλίου της Ευρώπης, σύμφωνα με την οποία «κάθε
υποκείμενο έχει το δικαίωμα να γνωρίσει το παρελθόν του, καθώς και το
δικαίωμα να απαρνηθεί ένα παρελθόν που του επιβάλλεται».
Διαπολιτισμική δράση
«Σχολείο: Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αλσούπολης
Τάξη / Τμήμα: Ε1, Ε2
Αριθμός μαθητών: 25
Αριθμός παλιννοστούντων / αλλοδαπών μαθητών: 25
Χώρες προέλευσης των παλιννοστούντων / αλλοδαπών μαθητών:
Αμερική, Αυστραλία, Συρία, Αίγυπτος, Αιθιοπία, Μαρόκο, Νιγηρία,
Σεϋχέλλες, Φιλιππίνες, Πολωνία, Γεωργία, Λίβανος, Αρμενία, Ινδία, Σρι
Λάνκα, Νορβηγία.
Σύντομη περιγραφή του προφίλ της τάξης και της κατάστασης που
διαμορφώνεται: Η τάξη φιλοξενεί μαθητές που έχουν γεννηθεί στην
Ελλάδα από αλλοδαπούς γονείς, μαθητές που έχουν γεννηθεί από
μεικτούς γάμους, αλλοδαπούς μαθητές που έχουν έρθει στην Ελλάδα τα
τελευταία χρόνια, ένα μαθητή από τη Συρία που ήρθε τον Ιανουάριο χωρίς
να γνωρίζει καθόλου Ελληνικά, ένα μαθητή με ειδικές μαθησιακές ανάγκες
και μηδαμινή γνώση ελληνικών, καθώς ήρθε από τη Νορβηγία φέτος, ένα
μαθητή με γονείς Αμερικανούς που φοιτούσε τα προηγούμενα χρόνια στο
American Community Schools of Athens με μηδαμινές γνώσεις ελληνικών
(προφορικός και γραπτός λόγος) και δύο παλιννοστήσαντες από Αμερική
και Αυστραλία».
Από τη γραπτή αναφορά του Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου Αλσούπολης
που επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου και τον Αρχαιολογικό Χώρο
Σουνίου.
«Δράση διαπολιτισμικού χαρακτήρα
1. Οι αλλοδαποί μαθητές ανέλαβαν να φέρουν στο μουσείο παραδοσιακά
ενδύματα από τις οικογένειες τους και να τα παρουσιάσουν στους
συμμαθητές τους, εξηγώντας και ποια είναι η χρήση του καθενός.
2. Οι ίδιοι οι μαθητές, αλλά και έλληνες συμμαθητές τους, φόρεσαν τα
ενδύματα αυτά και φωτογραφήθηκαν ανάμεσα στους μαθητές με τα
αρχαιοελληνικά ενδύματα. Η αλληλεπίδραση των πολιτισμών ήταν σαφής
και εντελώς οπτικοποιημένη. Η αποδοχή και ο σεβασμός στο διαφορετικό
ήταν εμφανής».
Από τη γραπτή αναφορά του 7
ου
Γυμνασίου Αθηνών κατά την επίσκεψή τους στο
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.