Page 70 - Diapolis

Basic HTML Version

68
Το θεατρικό παιχνίδι, το παιχνίδι ρόλων και το δράμα στην εκπαίδευση
είναι τεχνικές που χρησιμοποιούνται με σκοπό να απελευθερώσουν
δημιουργικές δυνάμεις των μαθητών, να τους ευαισθητοποιήσουν και να
απελευθερώσουν τη φαντασία τους, ώστε να εκφραστούν ελεύθερα με
αισθησιοκινητικές δραστηριότητες. Στόχος του θεατρικού παιχνιδιού δεν
είναι η θεατρική παράσταση. Δε χρειάζεται οι μαθητές να αποστηθίσουν
κείμενα, να τα απαγγείλουν θεατρικά ή να κάνουν κομψές κινήσεις. Οι
μαθητές καλούνται να εκφράσουν καταστάσεις με τον δικό τους τρόπο,
αβίαστα και υποκειμενικά, με στόχο να ερμηνεύσουν τον κόσμο και τις
ανθρώπινες σχέσεις.
Στα μουσεία το θεατρικό παιχνίδι μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο, καθώς
οι μαθητές με την κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να ερμηνεύσουν
μουσειακά εκθέματα και να προσεγγίσουν ενεργητικά το παρελθόν, αυτήν
την «ξένη χώρα».
Θεατρικό παιχνίδι
Μαθήτρια και μαθητής του Ειδικού Λυκείου Κωφών και Βαρηκόων
Θεσσαλονίκης σε δραματοποίηση της σκηνής που απεικονίζεται
στο έργο του Απόστολου Γεωργίου «χωρίς τίτλο» (2007) κατά την
επίσκεψή τους στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Καρδάμαινας
υποδύονται αρχαίους επισκέπτες του Ασκληπιείου.