56
Η ξενάγηση είναι ένα είδος παροχής πληροφορίας σε μουσειακούς
χώρους, αλλά γενικά δε θεωρείται αποτελεσματικός τρόπος μάθησης,
ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μαθητές μικρής ηλικίας. Διαφέρει, ωστόσο,
όταν η ξενάγηση γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές προς τους
συμμαθητές τους, καθώς προωθεί την παραγωγή προφορικού λόγου και
επικοινωνιακές δεξιότητες, και ενισχύει την αυτοπεποίθηση.
Πάντως, και μία κλασική ξενάγηση μπορεί να είναι γοητευτική, αρκεί να
χρησιμοποιείται λόγος κατάλληλος για το ακροατήριο, να υπάρχει ήπια
ροή πληροφοριών και να υιοθετούνται ενδιαφέροντες αφηγηματικοί
τρόποι. Επίσης, μπορεί να επιλεγεί η επικοινωνιακή ξενάγηση, κατά την
οποία αυτός που ξεναγεί εμπλέκει τους ακροατές του με ερωτήσεις και
άλλους ευφάνταστους επικοινωνιακούς τρόπους.
Ξενάγηση
Ξενάγηση του 4
ου
Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης από αρχαιολόγο
της Κ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στο
Ρωμαϊκό Υδραγωγείο Μόριας Λέσβου.
Οι μουσειοπαιδαγωγοί του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου
υποδέχονται γονείς και μαθητές του 51
ου
Δημοτικού Σχολείου
Αθηνών στο μουσείο, για να επακολουθήσει ξενάγηση των
γονέων από τα παιδιά.
Ξενάγηση στο Ασκληπιείο από μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου
Καρδάμαινας για τον Γάιο Στερτίνιο Ξενοφώντα, μεγάλο ευεργέτη
του νησιού, προσωπικό γιατρό του ρωμαίου αυτοκράτορα
Κλαύδιου και ιερέα του Ασκληπιού. Οι μαθήτριες δεν είχαν
προλάβει την προηγούμενη μέρα να παρουσιάσουν τα ευρήματα
της έρευνάς τους στο σχολείο και γεμάτες χαρά τα ανακοινώνουν
στους συμμαθητές τους.
Μαθητές του 110
ου
Δημοτικού σχολείου Αθηνών παίρνουν μέρος
σε «επικοινωνιακή ξενάγηση» απαντώντας στις ερωτήσεις της
μουσειοπαιδαγωγού κατά την επίσκεψή τους στις Συλλογές
Ισλαμικής Τέχνης του Μουσείου Μπενάκη.