Page 24 - Diapolis

Basic HTML Version

A´ ΜΕΡΟΣ
|
Το μουσείο ήταν τέλειο!
22
δράσεων, αλλά κατάφεραν να αντεπεξέλθουν ικανοποιητικά. Τμήματα με πολυπολιτισμική σύνθεση, από τις Σάπες στη Θράκη ως τα
Χανιά στην Κρήτη, οργάνωσαν δράσεις και επισκέψεις και συμμετείχαν με οργάνωση και μεθοδικότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες
ασχολήθηκαν με νέα θέματα, όπως η βιομηχανική κληρονομιά ή η οθωμανική και εβραϊκή ιστορία του ελλαδικού χώρου και επισκέ-
φτηκαν χώρους με ιδιαίτερη ιστορία, όπως το φρούριο στο Παλαμήδι και το Αχίλλειο στην Κέρκυρα. Ακόμη, γνώρισαν επαγγέλματα
του παρελθόντος, έφτιαξαν υπαίθρια τρισδιάστατα γλυπτά όπως του γλύπτη Θεόδωρου Παπαγιάννη, ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι
στη διαφορετικότητα στο Μουσείο Αφής, αναζήτησαν ζώα και φυτά στο μουσείο και στον κήπο του Κεραμεικού και ήρθαν κοντά στη
σύγχρονη τέχνη, κάποιοι για πρώτη φορά, όπως το Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών Θεσσαλονίκης. Οι εργασίες που προέκυψαν προστίθενται
στο πλούσιο υλικό που έχει παραχθεί κατά τα προηγούμενα έτη εφαρμογής.
6. Συνολική αποτίμηση
Για τη συνολική αποτίμηση του έργου θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο τα θετικά αποτελέσματα και οφέλη όσο και οι πιθανές δυ-
σκολίες ή τα αρνητικά στοιχεία που προέκυψαν. Με βάση το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί, την ποικιλία μουσειακών και άλλων
δράσεων στις οποίες συμμετείχε πλήθος μαθητών από όλη την Ελλάδα, τις αξιολογήσεις από τους ίδιους τους συμμετέχοντες –εκ-
παιδευτικούς, μαθητές και εκπροσώπους των χώρων πολιτισμού–, μπορεί ασφαλώς να ειπωθεί ότι η Υποδράση 9.5 πέτυχε σε μεγάλο
βαθμό τον σκοπό και τους στόχους της. Γηγενείς, αλλοδαποί και παλιννοστήσαντες μαθητές και μαθήτριες συνεργάστηκαν, γνώρισαν
τον ελληνικό και άλλους πολιτισμούς, εξερεύνησαν μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και, τελικώς, συμμετείχαν με ενεργό και ισό-
τιμο τρόπο στη διαδικασία της μάθησης. Εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων και διάφορων ειδικοτήτων συνεργάστηκαν με εκπροσώπους
χώρων πολιτισμού, ανέπτυξαν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες και γνώρισαν συλλογές και τρόπους εκπαιδευτικής αξιοποίησής
τους. Αντίστοιχα, οι χώροι πολιτισμού διεύρυναν περαιτέρω τις εκπαιδευτικές δυνατότητές τους και ενέταξαν τη διαπολιτισμικότητα
στην προσέγγισή τους. Βεβαίως, δεν έλειψαν και οι δυσκολίες, οι καθυστερήσεις, οι ασυνεννοησίες και, ίσως, οι αστοχίες. Σε κάθε
περίπτωση τα όποια προβλήματα προέκυψαν, είτε από τεχνικές δυσκολίες είτε από δυσκολία συνεργασίας, επιλύθηκαν με επαγγελ-
ματισμό από όλες τις πλευρές.
Προϊόν της παραπάνω προσπάθειας όλων των συμμετεχόντων και της ομάδας έργου είναι τόσο ο παρών έντυπος οδηγός όσο και όλο
το υλικό που παρέδωσαν οι συνεργάτες προς την Υποδράση 9.5. Το υλικό αυτό βρίσκεται αναρτημένο σε ηλεκτρονική μορφή στην
ιστοσελίδα του προγράμματος και είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Ευχόμαστε να αποτελέσει βασική πηγή ενημέρωσης και έμπνευσης για
την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα, καθώς και για τους φορείς και τα ιδρύματα πολιτισμού.
Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε προς όλους τους συνεργάτες της Υποδράσης 9.5. Εκπαιδευτικοί, αρχαιολόγοι και μουσειοπαιδαγωγοί
συμμετείχαν με επαγγελματισμό, δημιουργικότητα και αγάπη για το αντικείμενό τους και για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Τέλος, ευχαριστούμε ιδιαιτέρως το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη και το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην
Αθήνα για τη φιλοξενία των επιμορφωτικών ημερίδων της Υποδράσης 9.5.