138
�Άνοιγμα του μουσείου στην κοινωνία
«Η έκθεση στήθηκε από τη μουσειοπαιδαγωγική ομάδα στη σοφίτα
του μουσείου που χρησιμοποιείται ως εργαστήριο. Ο χώρος άδειασε,
χωρίστηκαν τα έργα σε θεματικές ενότητες, τυπώθηκαν λεζάντες με τις
θεματικές και ταμπελάκια με τα ονόματα των δημιουργών κάθε έργου,
τυπώθηκαν φωτογραφίες σε Α3, Α4 και Α5 με στιγμιότυπα από την
υλοποίηση του προγράμματος, τα τρισδιάστατα έργα τοποθετήθηκαν
στον χώρο, η τρισδιάστατη κατασκευή τοποθετήθηκε σε ένα κεκλιμένο
τραπέζι, ώστε να υπάρχει προοπτική από επάνω, και δημιουργήθηκε
ένας πίνακας με φωτογραφίες και βήματα των δράσεων στους
μουσειακούς χώρους. Η έκθεση στήθηκε λαμβάνοντας υπόψη και τη
χρονικήεξέλιξη τηςδράσηςαλλάκαι τούψος των νηπίων. Αποφασίστηκε
ότι θα έχει διάρκεια μιας εβδομάδας, ορίστηκαν τα εγκαίνια, στάλθηκαν
προσκλήσεις από το νηπιαγωγείο, και το μουσείο εξασφάλισε
δωρεάν είσοδο στους εκθεσιακούς χώρους του σε όλους τους
επισκέπτες της έκθεσης του προγράμματος. Τα εγκαίνια της έκθεσης
πραγματοποιήθηκαν την πρώτη ημέρα και παραβρέθηκε μεγάλος
αριθμός γονέων, φίλων, συγγενών και συνάδελφων από το μουσείο.
Οι νηπιαγωγοί και οι μουσειοπαιδαγωγοί έκαναν μια παρουσίαση του
προγράμματος και της έκθεσης και κάθε παιδί οδήγησε τους συνοδούς
του στη δικιά του διαδρομή στα έργα.»
Από τη γραπτή αναφορά του 5
oυ
Νηπιαγωγείο Διαβατών που συνεργάστηκε
με το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
«Τα έργα που έφτιαξαν οι μαθητές εκτέθηκαν στο Εθνικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης από τις 18 Ιουνίου 2013 έως τις 30 Ιουνίου 2013. Τα
εγκαίνια της έκθεσης έγιναν στις 20 Ιουνίου.
Τα δύο έργα των μαθητών βρήκαν τη θέση τους σε δυο μεριές της
αίθουσας. Στους άλλους δύο τοίχους η έκθεση συμπληρωνόταν με
την τεχνολογία. Σε μια οθόνη εμφανιζόταν το βίντεο μικρού μήκους
του σκηνοθέτη Μενέλαου Καραμαγγιώλη. Το βίντεο αυτό είχε θέμα τη
συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, τις επισκέψεις
που πραγματοποίησαν οι μουσειοπαιδαγωγοί στο σχολείο και τη
διαδικασία δημιουργίας των δύο έργων από τους μαθητές. Σε μια ακόμα
μεριά υπήρχε μηχανή προβολής, όπου και προβάλλονταν τα κείμενα
που είχαν γράψει οι μαθητές μετά τη δημιουργία των δύο έργων».
Από τη γραπτή αναφορά του Γυμνασίου-Λυκείου του Ε.Κ.Κ.Ν. Αυλώνα το οποίο
συνεργάστηκε με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.