134
Στο πλαίσιο του εκδημοκρατισμού της κοινωνίας αλλά και των νέων
παιδαγωγικών τάσεων, οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν ήδη ζωή
ενός αιώνα από τότε που πρωτοεμφανίστηκαν, τα σχολεία καλούνται
να ανοίξουν τις πύλες τους αποκτώντας μεγαλύτερη σύνδεση με την
κοινωνία στην οποία ανήκουν. Επίσης, καλούνται να προτρέψουν τους
μαθητές τους να βγουν «εκτός των τειχών», αναλαμβάνοντας δράσεις
που θα τους βοηθήσουν να πάρουν ή να δώσουν γνώσεις εμπλεκόμενοι
με πραγματικές καταστάσεις και όχι μόνο από τα σχολικά εγχειρίδια.
�Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
«Οι μαθητέςβγήκαναπό τοχώρο τουσχολείου, γνώρισαν λίγοπερισσότερο
τον περιβάλλοντα χώρο του, με επισκέψεις σε μαγαζιά εστίασης που
κανένας δεν είχε πάει πριν και πιθανόν να μην πήγαινε ποτέ (η πλειοψηφία
των μαθητών προέρχεται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα,
η οικονομική, δε, κατάσταση των περισσοτέρων δεν τους επέτρεπε
καν να πιουν μια πορτοκαλάδα κατά τη διάρκεια των επισκέψεών μας).
Σταδιακά, παρατηρήθηκε εντυπωσιακή εξέλιξη στον τρόπο που οι μαθητές
αυτοπαρουσιάζονταν, στον τρόπο που παρατηρούσαν τον περιβάλλοντα
χώρο, στον τρόπο που ο ένας παραχωρούσε τη θέση του στον άλλο για
την επόμενη ερώτηση, στο είδος των ερωτήσεων που έθεταν, στο λόγο
που χρησιμοποιούσαν, στον τρόπο που άκουγαν το συνομιλητή τους και
κρατούσαν σημειώσεις, στην συνολική κοινωνική συμπεριφορά και την
αυτοπεποίθησή τους».
Από τη γραπτή αναφορά του 2
ου
Εσπερινού Γυμνασίου Αθηνών που συνεργάστηκε
με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Μαθητές του 2
ου
Εσπερινού Γυμνασίου Αθηνών παίρνουν συνέντευξη
από την ιδιοκτήτρια του εστιατορίου «Έρως-Ήρως» κατά την εκπόνηση
προγράμματος σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης
Τέχνης.