106
Η προσωπική ή συλλογική δημιουργική πράξη που προκύπτει ως
αποτέλεσμα έμπνευσης από τα μουσειακά εκθέματα και δίνει έμφαση στις
αισθητικέςαξίεςαποτελεί σημαντικήσυνιστώσα τηςμουσειοπαιδαγωγικής
αλλά και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, και περιλαμβάνει πνευματικές
και χειρωνακτικές δραστηριότητες. Μέσω της δημιουργικής έκφρασης
οι μαθητές και οι μαθήτριες γνωρίζουν και ερμηνεύουν τον κόσμο της
πραγματικότητας και της φαντασίας, αλλά και τον ίδιο τον εαυτό τους.
Εργαστήρια στο μουσείο και το σχολείο
«Το πρόγραμμα στο Μουσείο ολοκληρώθηκε στον χώρο του παιδικού
εργαστηρίου. Τα παιδιά κάθισαν γύρω από έναν επιδαπέδιο χάρτη των
Κυκλάδων. Εκεί είχαν την ευκαιρίανακρατήσουνσταχέρια τουςαντίγραφα
των ειδωλίων, κομμάτια από μάρμαρο και ορυκτά, κιννάβαρι και αζουρίτη.
Τα τοποθέτησαν όλα αυτά στον χάρτη, πάνω στα νησιά. Στη συνέχεια,
δόθηκε στα παιδιά φωτογραφία από ένα κεφάλι κυκλαδικού ειδωλίου,
τυπωμένη σε χαρτόνι και κομμένη. Τα παιδιά ζωγράφισαν με χρωματιστά
μολύβια λεπτομέρειες στο χαρτόνι, αξιοποιώντας έτσι την πληροφορία
σχετικά με τις λεπτομέρειες από χρώμα στα κυκλαδικά ειδώλια, και στη
συνέχεια τα φόρεσαν σαν μάσκες και «έγιναν» για λίγο κυκλαδικά ειδώλια.
Αποχαιρέτησαν το καθένα με μια φράση τα ειδώλια που ήταν στον χάρτη
και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου ολοκληρώθηκε».
Από τη γραπτή αναφορά του 35
ου
Νηπιαγωγείου Αχαρνών, που συνεργάστηκε με
το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Τα νήπια του 35
ου
Νηπιαγωγείου Αχαρνών σε κύκλο γύρω από
τις Κυκλάδες κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο Κυκλαδικής
Τέχνης.
Τα παιδιά του 63
ου
Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης παίρνουν
μέρος σε εργαστήριο κατά την επίσκεψή τους στο Λαογραφικό και
Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης.
Μαθήτριες και μαθητές του 23
ου
Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
κατασκευάζουν τα δικά τους μουσικά όργανα πριν από την επίσκεψή
τους στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Μαθήτριες και μαθητές του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ανατολικής
Θεσσαλονίκης κατασκευάζουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα στο
εργαστήριο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μακεδονικού
Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Με τα όργανα τα παιδιά βρήκαν
ρυθμούς, συντονίστηκαν και επικοινώνησαν.
Εργαστήρι με πηλό στο 30
ο
Δημοτικό Σχολείο Βόλου, που
συνεργάστηκε με το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Τσαλαπάτα.