104
Οι μουσειοπαιδαγωγοί έχουν συνήθως πολλές γνώσεις σχετικά με
εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές, ώστε να σχεδιάζουν και να
υλοποιούν καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Ωστόσο, μερικές
φορές απαιτείται η βοήθεια ειδικών, για να έχουν τα προγράμματα
ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία και ελκυστικότητα. Εξάλλου, καλό είναι
να εμπλέκονται και άλλοι άνθρωποι του μουσείου στα εκπαιδευτικά
προγράμματα, ώστε αυτά να μην υλοποιούνται σε ένα κενό εκπαιδευτικής
πολιτικής του μουσείου, αλλά να πείθουν ότι αποτελούν μία μόνο πλευρά
της επιθυμίας του μουσείου να επικοινωνήσει με τους επισκέπτες του.
Ειδικά, όσον αφορά τη διαπολιτισμικότητα, είναι πολύ σημαντικό να
υπάρξει διάχυση και σε άλλους μουσειακούς ή όχι συντελεστές.
Συνεργασία επαγγελματιών μουσείου
«Δημιουργία βίντεο από τους μαθητές, οι οποίοι για λίγο πήραν τη θέση είτε
του καλλιτέχνη είτε του δημοσιογράφου και κλήθηκαν να απαντήσουν σε
ποιο μέρος του κόσμου θα έκρυβαν ως καλλιτέχνες κάποιο αντικείμενο,
ποιο θα ήταν αυτό και πώς θα δικαιολογούσαν την επιλογή τους. Η
βιντεοσκόπηση και το μοντάζ του βίντεο έγινε με την καθοδήγηση της
κυρίας Μαρίας Μιχαηλίδου, η οποία συνεργάστηκε σε εθελοντική βάση
με το μουσείο».
Από τη γραπτή αναφορά του 151
ου
Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, το οποίο
συνεργάστηκε με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Η συντηρήτρια Χειρογράφων και Χαρτώων του Βυζαντινού και
Χριστιανικού Μουσείου βιβλιοδετεί τον χειρόγραφο κώδικα που
έγραψαν και εικονογράφησαν οι μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου του
Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα (Ε.Κ.Κ.Ν.Α).
Συντηρητής του Μουσείου Ακρόπολης εξηγεί στους μαθητές και τις
μαθήτριες του 2
ου
ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων τα στάδια παραγωγής των
διαφόρων χρωμάτων και τη διαδικασία εφαρμογής τους στα γλυπτά.
Αφηγήτρια παραμυθιών, εξωτερική συνεργάτιδα του Μουσείου
Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, αφηγείται στα παιδιά του 55
ου
Δημοτικού
Σχολείου Αθηνών.
Ο μουσικολόγος-συνθέτης, μουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και
μέλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Εθνικού Αρχαιολογικού
Μουσείου, ενημερώνει τις μαθήτριες και τους μαθητές του 23
ου
Δημοτικού Σχολείου Αθηνών για την αρχαία ελληνική μουσική
παίζοντας τύμπανο, ανακατασκευή αρχαίου ελληνικού οργάνου.
Δραματοποιώντας το μύθο του Αιγέα στο Διαπολιτισμικό Δημοτικό
Σχολείο Αλσούπολης, που επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο
Λαυρίου και τον Αρχαιολογικό Χώρο Σουνίου. Με τη βοήθεια της
μουσειακής ζωγράφου οι μαθητές κατασκεύασαν το σκηνικό του
Σουνίου και τους χαρακτήρες, ώστε να δημιουργήσουν ταινία
κινούμενης εικόνας (animation)».