«Στο πάρτι: η αιτιατική ως αντικείμενο»
Το
παρόν φύλλο εργασίας περιλαμβάνει άσκηση κατευθυνόμενης παραγωγής γραπτού λόγου,
η οποία αποσκοπεί στην παρουσίαση της βασικής λειτουργίας που επιτελεί η
αιτιατική, δηλαδή αυτής του αντικειμένου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές καλούνται να
απαντήσουν στην ερώτηση "Ποιον/
Ποια ξέρει ο/η… ;" χρησιμοποιώντας έτσι την αιτιατική κύριου ονόματος
σε θέση αντικειμένου του ρήματος. Ας σημειωθεί ότι τα ονόματα που εξετάζονται στην
άσκηση καλύπτουν τις βασικές καταλήξεις των ονομάτων αρσενικού και θηλυκού
γένους (-ος, -ας, -ης και -α, -η αντίστοιχα).
Είδος Yλικού:
Φύλλο Εργασίας
Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής:
Α1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια
Τάξεις:
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Ελληνική Γλώσσα
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη
Μορφοσύνταξη
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Φύλλο εργασίας
Φύλλο εργασίας
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Οι καταλήξεις και η χρήση της ονομαστικής, οι καταλήξεις της αιτιατικής, τα γένη (κυρίως αρσενικό και θηλυκό).
Οι καταλήξεις και η χρήση της ονομαστικής, οι καταλήξεις της αιτιατικής, τα γένη (κυρίως αρσενικό και θηλυκό).
Λέξεις Κλειδιά:
Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία
Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία
Γενικοί στόχοι:
Η εκμάθηση της βασικής λειτουργίας της αιτιατικής (αντικείμενο ρήματος)
Η εκμάθηση της βασικής λειτουργίας της αιτιατικής (αντικείμενο ρήματος)
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Δομικοί Στόχοι :
Η εκμάθηση της βασικής χρήσης της αιτιατικής ως αντικειμένου του ρήματος. Η αντιπαραβολή της με την ονομαστική.
Η εκμάθηση της βασικής χρήσης της αιτιατικής ως αντικειμένου του ρήματος. Η αντιπαραβολή της με την ονομαστική.
Λεξιλογικοί Στόχοι:
...
...
Λειτουργικοί Στόχοι:
Η εκμάθηση της βασικής χρήσης της αιτιατικής ως αντικειμένου του ρήματος. Η αντιπαραβολή της με την ονομαστική.
Η εκμάθηση της βασικής χρήσης της αιτιατικής ως αντικειμένου του ρήματος. Η αντιπαραβολή της με την ονομαστική.
Δημιουργήθηκε στις 24/02/2014 00:35 από τον Ειρήνη Κανελλοπούλου (2ο Γυμνάσιο Λαυρίου, Δημοτικό Συκαμίνου Ωρωπού)