«Η διάκριση των φθόγγων: /θ/ - /f/, /v / - / δ/, η διάκριση των διπλών συμφώνων: ξ – ψ»
Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας έχει σκοπό να ενισχύσει
την φωνολογική επίγνωση και να ασκήσει τους αλλόγλωσσους μαθητές στην προφορά φωνημάτων,
τα οποία συγχέουν μεταξύ τους. Συγκεκριμένα, ελέγχονται η διάκριση των ζευγών /θ/
- /f/, /v/
- /δ/, καθώς και φωνητική και γραφηματική
διάκριση των διπλών συμφώνων ξ και ψ. Σημειώνουμε ότι οι φθόγγοι /θ/ και /δ/ ενδέχεται
να μην υπάρχουν στη μητρική γλώσσα των
μαθητών, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην παραγωγή τους. Στις ασκήσεις
που περιέχονται στο παρόν φύλλο εργασίας, οι εξεταζόμενοι φθόγγοι ή τα διπλά σύμφωνα
αποτελούν το αρχικό φώνημα δισύλλαβων ή τρισύλλαβων λέξεων και ακολουθούνται είτε
από φωνήεν είτε από σύμφωνο. Ωστόσο, απουσιάζουν˙ ο δάσκαλος τις εκφωνεί και ταυτόχρονα
ο μαθητής καλείται να συμπληρώσει το κενό με το αντίστοιχο γράμμα. Οι λέξεις
συνοδεύονται κι από αντίστοιχες εικόνες, ώστε να συνδέει ο μαθητής τη λέξη που
ακούει με το συγκεκριμένο αντικείμενο που αυτή δηλώνει
Είδος Yλικού:
Φύλλο Εργασίας
Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής:
Α1, Α2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια
Τάξεις:
Α' Δημοτικού, Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου
Α' Δημοτικού, Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Ελληνική Γλώσσα
Γλωσσική Διδασκαλία:
Προφορά
Προφορά
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Έγχρωμη Εκτύπωση
Έγχρωμη Εκτύπωση
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Φύλλα Εργασίας, Πίνακας
Φύλλα Εργασίας, Πίνακας
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Γνώση του ελληνικού αλφάβητου, Ικανότητα Ανάγνωσης
Γνώση του ελληνικού αλφάβητου, Ικανότητα Ανάγνωσης
Γενικοί στόχοι:
Η διάκριση των φθόγγων: /θ/ - /f/, /v / - / δ/, η διάκριση των διπλών συμφώνων: ξ – ψ.
Η διάκριση των φθόγγων: /θ/ - /f/, /v / - / δ/, η διάκριση των διπλών συμφώνων: ξ – ψ.
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου
Κατανόηση προφορικού λόγου
Δομικοί Στόχοι :
Λεξιλογικοί Στόχοι:
Εκμάθηση του λεξιλογίου των ασκήσεων. Η σύνδεση του αντικειμένου της εικόνας με τη προφερόμενη λέξη που το δηλώνει.
Εκμάθηση του λεξιλογίου των ασκήσεων. Η σύνδεση του αντικειμένου της εικόνας με τη προφερόμενη λέξη που το δηλώνει.
Λειτουργικοί Στόχοι:
Η φωνολογική επίγνωση της διάκρισης των /θ/ - /f/, /v / - / δ/ και ξ – ψ. Η χρήση του κατάλληλου φθόγγου ανάλογα με το φωνολογικό περιβάλλον. Η ορθή προφορά τους.
Η φωνολογική επίγνωση της διάκρισης των /θ/ - /f/, /v / - / δ/ και ξ – ψ. Η χρήση του κατάλληλου φθόγγου ανάλογα με το φωνολογικό περιβάλλον. Η ορθή προφορά τους.
Άλλοι Στόχοι
Δημιουργήθηκε στις 01/12/2013 12:06 από τον Ειρήνη Κανελλοπούλου (Δημοτικό Συκαμίνου, 2ο Γυμνάσιο Λαυρίου)