Ταξιδεύω στον κόσμο
Το συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος αποσκοπεί στη γνωριμία των μαθητών με τις χώρες καταγωγής των ίδιων και των συμμαθητών τους. Επίσης, στοχεύει στην αξιοποίηση και την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων. Παράλληλα, ωθεί τους μαθητές στην αναζήτηση νέων στοιχείων αναφορικά με τον τόπο και το περιβάλλον που ζουν. Τέλος, καλλιεργεί βασικές γνώσεις που αφορούν στον παγκόσμιο χάρτη.
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Διάστημα Εφαρμογής: 1/12/2012 - 1/4/2013
Ελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία
Μαθαίνω για τις χώρες καταγωγής των συμμαθητών μου
Λεξιλόγιο
Υπολογιστής για την προβολή εικόνων και την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο
Χαρτί του μέτρου
Αναμνηστικά αντικείμενα από διάφορες χώρες
Ομαδική
Ενεστώτας και Μέλλοντας ενεργητικής φωνής συχνόχρηστων ρημάτων
Βασικό θεματικό λεξιλόγιο για την περιγραφή τοπίων
Αραβική
Ο τόπος όπου ζω/Η πόλη/Το χωριό, Ρούχα και χρώματα, Μέσα μεταφοράς, Ζώα, Ο καιρός/το κλίμα, Εθνικότητες και χώρες, Ταξίδια
Να ενισχύσουν την πολιτισμική τους ταυτότητα
Να γνωρίσουν τον παγκόσμιο χάρτη
Να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία με τους συμμαθητές τους
Να ταξιδέψουν νοερά στον κόσμο
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Εξοικείωση με τις τεχνολογίες και τις επικοινωνιακές πρακτικές, Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Διατύπωση υποθέσεων – ερωτημάτων, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Πρότυπα – σχήματα απεικόνισης και Εκφραστικά εργαλεία και μέσα, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Να εξασκηθούν στη χρήση ενεστώτα και Μέλλοντα ενεργητικής φωνής
Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες δομές για να περιγράψουν τη χώρα τους και να προσδιορίσουν τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη
Να αξιοποιήσουν το θεματικό λεξιλόγιο αναφορικά με πολιτισμικά στοιχεία διάφορων χωρών (π.χ. ιστορικά μνημεία, σημαίες, νομίσματα κλπ), με τη χλωρίδα και την πανίδα, καθώς και με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν κάθε εποχή σε κάθε χώρα
Να λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά για την ανακάλυψη στοιχείων μέσα από διαφορετικά μέσα και υλικά
Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου μαθήματος αναμένεται ότι οι μαθητές θα θέτουν νέα ερωτήματα για τις χώρες καταγωγής των συμμαθητών τους και θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους. Παράλληλα εκτιμάται ότι οι μαθητές θα αξιοποιήσουν τις νέες γνώσεις τους στο μάθημα της γεωγραφίας.